wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

sobota, 6 czerwca 2015

Młoda kapusta z masłem i koperkiem

Kiedy wiosną pojawiają się młode warzywa rzucam się na nie jak głupia. Marchewkę chrupię zaraz po opłukaniu, kalarepkę faszeruję i duszę a szparagi dodaję gdzie się da. 

Na kapustę też czekam niecierpliwie to młoda smakuje zupełnie inaczej niż taka, którą można kupić jesienią i zimą. Najbardziej lubię uduszoną z koperkiem, ale wyjątkowo dobre są też młode gołąbki. Duszoną kapustę można podać jako jarzynkę do dania obiadowego albo zjeść jako samodzielne danie choćby z dodatkiem pieczywa.

A Wy w jakiej postaci najbardziej lubicie ją jeść?

młoda kapusta , obiad , masło , koperek , jarzynka

Młoda kapusta duszona na maśle z koperkiem

czas przygotowania: ok. 20 minut
składniki: 
  • 1 niezbyt duża główka młodej kapusty
  • 2 łyżki masła
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • ok. 300 ml wody 
  • 1/2 łyżeczki suszonego lubczyku
  • 1/2 łyżeczki mielonego kminku
  • ok. 1 łyżeczki soli
  • ok. 1 łyżeczki cukru
  • 1 łyżka octu ryżowego albo winnego białego 
  • 1/2 pęczka koperku
  • 2 łyżki posiekanego szczypiorku
  • do smaku - pieprz świeżo mielony

Jak zrobić młodą kapustę z masłem i koperkiem?

Kapustę oczyściłam z wierzchnich, twardszych liści, opłukałam. Główkę przekroiłam na ćwiartki i poszatkowałam niezbyt cienko. W rondlu rozpuściłam masło. Wsypałam mąkę i smażyłam kilka chwil pilnując żeby się nie zrumieniło. Włożyłam kapustę, wymieszałam i podlałam wodą. Dusiłam, co jakiś czas mieszając, ok. 10 minut. Kiedy kapusta nieco zmiękła dodałam lubczyk, kminek, cukier i ocet. Dusiłam jeszcze kilka minut aż kapusta była miękka. Posoliłam do smaku i dosypałam koperek oraz szczypiorek. Doprawiłam na koniec odrobiną pieprzu. Szybko i przepysznie.

młoda kapusta , obiad , masło , koperek , jarzynka




5 komentarzy:

  1. przepysznie:)uwielbiam taką kapustę

    OdpowiedzUsuń
  2. własnie się objadam tą Twoją kapusią- narobiłaś mi takiego smaka, że nie mogłam się oprzeć. POEZJA!

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie pysznie wygląda. Moja żona również często gotuje wiosenną kapustę. Wypracowała przepis, dzięki któremu zajmuje jej to minimalną ilość czasu a potrawa wychodzi boska :-)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...