wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

poniedziałek, 21 grudnia 2015

Kruche ciasteczka. Gwiazdki kajmakowe z kremem kasztanowym.

Kruche ciasteczka polecają się tym razem w wersji świątecznej. Kajmakowe gwiazdeczki po prostu rozpływają się w ustach i będą cudownym deserem w świąteczne dni. Ale oczywiście można a nawet trzeba upiec je także z innej okazji bo zawsze smakują wybornie. 

Kajmak czyli krem z tłustego mleka i cukru nadał dzisiejszym ciasteczkom cudownej słodkości, którą przełamuje kwiat soli morskiej zawarty w maśle. Cudowny smak uzupełnia i dodatkowo wzbogaca krem z przecierem z kasztanów jadalnych. Mam nadzieję, że nie będę Was musiała długo namawiać do takich słodkości. Nie warto się opierać!

W święta nie zabraknie też y nas wypieków z makiem - będą na pewno Rogaliki z makiem i bakaliami

I zdradzę Wam jeszcze jeden sekret. Kajmakowe gwiazdeczki mają jednak pewną ogromną wadę. Znikają bardzo szybko więc ostrzegam - jeśli nie chcecie zjeść od razu wszystkich to trzymajcie je pod kluczem!

gwiazdeczki kajmakowe , z kajmakiem , krem kasztanowy , reflets de france , carrefour , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , domowa cukiernia , cukierenka , ciastka z kajmakiem , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , słodkości , do schrupania , deser , deser


Zarówno masło z kwiatem soli marskiej jak i krem mleczny oraz krem z kasztanów jadalnych użyte do przygotowania ciasteczek pochodzą z linii oryginalnych francuskich produktów Reflets  de France, które można znaleźć w sieci supermarketów Carrefour. To produkty doskonałej jakości, oryginalne i dostępne dla każdego. Już nie trzeba jechać aż do Francji żeby poczuć jej smak. W ramach promocji produktów pochodzących z tego kraju sprowadzono sery, wędliny, słodycze, przetwory owocowo warzywne, dania gotowe, makarony, przyprawy i naprawdę jest z czego wybierać. Koniecznie poszukajcie ich na sklepowych półkach! 


Kruche gwiazdki z kajmakiem i kremem kasztanowym

czas przygotowania: ok. 1-1,5 godziny
składniki: 
  • CIASTO - 150g masła z kwiatem soli morskiej
  • 350g mąki pszennej luksusowej + trochę do podsypywania
  • 60g cukru pudru
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 120g kremu mlecznego/kajmaku
  • 1/2 łyżeczki pasty waniliowej albo ziarenka z połowy laski wanilii
  • 2 żółtka ze średnich jajek

  • KREM - 60 g masła solonego 
  • 6-7 łyżeczek kremu kasztanowego
  • 1 czubata łyżeczka kajmaku

  • LUKIER - kilka łyżeczek cukru pudru
  • sok z połowy niedużej cytryny
  •  
  • do dekoracji - cukier trzcinowy demerara

gwiazdeczki kajmakowe , z kajmakiem , krem kasztanowy , reflets de france , carrefour , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , domowa cukiernia , cukierenka , ciastka z kajmakiem , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , słodkości , do schrupania , deser , deser
gwiazdeczki kajmakowe , z kajmakiem , krem kasztanowy , reflets de france , carrefour , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , domowa cukiernia , cukierenka , ciastka z kajmakiem , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , słodkości , do schrupania , deser , deser
gwiazdeczki kajmakowe , z kajmakiem , krem kasztanowy , reflets de france , carrefour , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , domowa cukiernia , cukierenka , ciastka z kajmakiem , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , słodkości , do schrupania , deser , deser

gwiazdeczki kajmakowe , z kajmakiem , krem kasztanowy , reflets de france , carrefour , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , domowa cukiernia , cukierenka , ciastka z kajmakiem , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , słodkości , do schrupania , deser , deser
gwiazdeczki kajmakowe , z kajmakiem , krem kasztanowy , reflets de france , carrefour , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , domowa cukiernia , cukierenka , ciastka z kajmakiem , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , słodkości , do schrupania , deser , deser
gwiazdeczki kajmakowe , z kajmakiem , krem kasztanowy , reflets de france , carrefour , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , domowa cukiernia , cukierenka , ciastka z kajmakiem , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , słodkości , do schrupania , deser , deser
gwiazdeczki kajmakowe , z kajmakiem , krem kasztanowy , reflets de france , carrefour , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , domowa cukiernia , cukierenka , ciastka z kajmakiem , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , słodkości , do schrupania , deser , deser


gwiazdeczki kajmakowe , z kajmakiem , krem kasztanowy , reflets de france , carrefour , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , domowa cukiernia , cukierenka , ciastka z kajmakiem , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , słodkości , do schrupania , deser , deser

gwiazdeczki kajmakowe , z kajmakiem , krem kasztanowy , reflets de france , carrefour , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , domowa cukiernia , cukierenka , ciastka z kajmakiem , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , słodkości , do schrupania , deser , deser

gwiazdeczki kajmakowe , z kajmakiem , krem kasztanowy , reflets de france , carrefour , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , domowa cukiernia , cukierenka , ciastka z kajmakiem , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , słodkości , do schrupania , deser , deser


Jak zrobić ciasteczka kajmakowe z kremem kasztanowym? 

CIASTO - mąkę przesiałam razem z cukrem pudrem i proszkiem do pieczenia. Dodałam pokrojone na kawałki zimne masło i roztarłam rękami aż powstał tzw. mokry piasek i kawałki tłuszczu były niewidoczne. Dodałam żółtka, pastę z wanilii i kajmak. Zagniotłam elastyczne, dość miękkie ciasto. Uformowałam je w dysk, zawinęłam w folię spożywczą i odłożyłam do lodówki na 30-60 minut.

Schłodzone ciasto rozwałkowałam na grubość 3 mm podsypując lekko mąką. Foremką w kształcie gwiazdy wycinałam ciasteczka. Powinna ich być parzysta ilość. W połowie ciastek wycięłam jeszcze na środku małe otworki-gwiazdki. Ciastka układałam na blaszkach wyłożonych papierem do pieczenia. Piekłam 10 minut w piekarniku nagrzanym do 160 st. C z włączonym termoobiegiem. Jeśli nie macie tej funkcji pieczcie ciastka w temp. 180st. C i wstawiajcie blaszki pojedynczo. Upieczone ciasteczka układałam delikatnie na kratce i zostawiłam do ostudzenia.

KREM - miękkie masło zmiksowałam aż zbielało i nabrało puszystości. Dodałam kajmak i krem kasztanowy. Miksowałam kilka chwil aż składniki się połączyły.

Ciasteczka z otworkami posmarowałam z wierzchu lukrem utartym z cukru pudru i soku cytrynowego. Część od razu, kiedy były jeszcze mokre, posypałam cukrem trzcinowym. Na pełne ciasteczka nakładałam na środek porcje przygotowanego kremu. Przykrywałam lukrowanymi ciastkami i lekko, delikatnie dociskałam.

Ciasteczka są gotowe do jedzenia zaraz po przygotowaniu, ale można je przechować kilka dni, oczywiście w chłodnym miejscu z uwagi na maślany krem.

gwiazdeczki kajmakowe , z kajmakiem , krem kasztanowy , reflets de france , carrefour , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , domowa cukiernia , cukierenka , ciastka z kajmakiem , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , słodkości , do schrupania , deser , deser
gwiazdeczki kajmakowe , z kajmakiem , krem kasztanowy , reflets de france , carrefour , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , domowa cukiernia , cukierenka , ciastka z kajmakiem , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , słodkości , do schrupania , deser , desery

6 komentarzy:

  1. pyszne ciasteczka kruche na święta muszą być

    OdpowiedzUsuń
  2. A czym mozna zastapic krem kasztanowy? Dać sam kajmak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masło z samym kajmakiem może dać zbyt rzadki krem, może dodać troszkę czekolady stopionej

      Usuń
    2. nutella + kajmak daje ciekawa kompozycje w smaku i dobrze skleja ciastka. Ciasteczka naprawde smaczne - ulubione moich wnuczek. Wesolych Swiat!

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...