wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

niedziela, 20 grudnia 2015

Pulled beef - wyczesana wołowina długo pieczona

Przeważnie robię zakupy mając już w planach co przygotuję z konkretnych produktów. Tym razem było inaczej. W moje ręce trafił piękny kawałek rozbratla wołowego i nie mogłam mu się oprzeć. Jednak po powrocie do domu i przemyśleniu sprawy okazało się, że nie bardzo mam pomysł co z tego mięsa zrobić. Na szczęście następnego dnia będąc na warsztatach kulinarnych spotkałam znajomego mistrza od wołowiny, Grześka Łapanowskiego. Bez wahania poprosiłam o radę i dostałam kilka cennych wskazówek. 

I tak powstał pomysł na pulled beef czyli wyczesaną wołowinę. Dlaczego wyczesaną? Ano dlatego, że po długim pieczeniu jest bardzo mięciutka i włókna mięsa rozczesuje się, rozdziela na pasma, po prostu dwoma widelcami. Do mięsa musi być dobrze doprawiony sos i wtedy całość tworzy pyszne danie. Można je serwować na różne sposoby - ja podałam je z puree ziemniaczanym i duszoną kapustą czerwoną, ale świetnie sprawdzi się też jako wsad do dobrej bułki zamiast burgera. Możecie wierzyć lub nie, ale to mięso po prostu rozpływa się w ustach!

Podobne danie, nawet bardziej znane, to pulled pork czyli wyczesana wieprzowina. Jeśli jeszcze takiej nie robiliście to koniecznie musicie spróbować.

rozbratel wołowy długo duszony , wołowinka , wyczesane mięso , obiad , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , kuchnia domowa


Wołowina długo pieczona - Pulled beef

czas przygotowania: 20 minut + czas marynowania mięsa + 6 godzin pieczenia
składniki: 
  • ok. 1 kg wołowiny - u mnie rozbratel
  • 2 łyżeczki pieprzu młotkowanego z kolendrą
  • 1 łyżeczka pieprz ziołowego
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 płaskie łyżki cukru trzcinowego demerara
  • 100 ml octu jabłkowego
  •  
  • 300 ml rosołu/bulionu wołowego
  •  
  • 2 łyżeczki sosu worcester 
  • kilka kropli sosu tabasco
  • do smaku - sól

rozbratel wołowy długo duszony , wołowinka , wyczesane mięso , obiad , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , kuchnia domowa
rozbratel wołowy długo duszony , wołowinka , wyczesane mięso , obiad , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , kuchnia domowa
rozbratel wołowy długo duszony , wołowinka , wyczesane mięso , obiad , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , kuchnia domowa
rozbratel wołowy długo duszony , wołowinka , wyczesane mięso , obiad , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , kuchnia domowa


Jak zrobić doskonałą pulled beef? 

Mięso opłukałam i dobrze osuszyłam. Czosnek obrałam z łupinek, pokroiłam i utarłam w moździerzu razem z pieprzem ziołowym, pieprzem młotkowanym oraz cukrem trzcinowym. Mieszanką natarłam dobrze mięso. Polałam je także domowym octem jabłkowym i ułożone w szczelnie zamykanym naczyniu odstawiłam do lodówki na 12 godzin.

Następnego dnia wyjęłam mięso z lodówki na godzinę przed planowanym pieczeniem. Przełożyłam do garnka żeliwnego. Wlałam bulion wołowy i zamknęłam garnek pokrywą. Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 100 st. C. Wołowinę piekłam przez 6 godzin nie zmieniając temperatury pieca ani nie odkrywając mięsa.

Po 6 godzinach wyjęłam garnek z piekarnika - uwaga bo jest gorący! Powstały w garnku sos zlałam do rondelka. Zagotowałam i podgrzewałam aż odparowała mniej więcej 1/3-1/2 objętości. Dopiero wtedy doprawiłam sosem worcester, tabasco i solą - sos musi być dość słony bo mięso nie było wcześniej solone.

Upieczone mięso podzieliłam na włókna rozczesując je dwoma widelcami. Wlalam sos i wymieszałam wszystko dokładnie.

Pulled beef podałam z puree ziemniaczanym i jarzynką z duszonej czerwonej kapusty.

rozbratel wołowy długo duszony , wołowinka , wyczesane mięso , obiad , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , kuchnia domowa
rozbratel wołowy długo duszony , wołowinka , wyczesane mięso , obiad , domowe jedzenie , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , kuchnia domowa



Wołowinę podałam z puree ziemniaczanym i duszoną czerwoną kapustą.

3 komentarze:

  1. przepysznie wygląda! od samego rana kusi Pani takimi smakowitościami

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ja uwielbiam Twoje przepisy!!!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...