Sałatka z kiełbaskami i czereśniami

Lato w pełni więc jest większa ochota na lżejsze dania, sałatki albo nawet kanapki zamiast porządnego obiadu. Ale my samą sałatą żyć nie umiemy, zawsze byliśmy mięsożerni więc czasami do sałatek wrzucam coś konkretniejszego czyli chociaż odrobinę mięsa. Lubię łączyć je z sezonowymi owocami by różne smaki uzupełniały się. I tak właśnie wczoraj powstała pyszna sałatka z grillowanymi kiełbaskami, czereśniami i zdrowym amarantusem.

sałatka z kiełbaskami i czereśniami , kiełbaski wieprzowe , czereśnie ,  amarantus , sałata z owocami i kiełbasą , grill , amarantus , dania na lato , domowe jedzenie


Sałata z grillowanymi kiełbaskami, czereśniami i amarantusem

czas przygotowania: 20 minut
składniki na 2 porcje: 
  • 4 cienkie białe kiełbaski wieprzowe, surowe
  • 2 garści czereśni
  • kilka liści młodej sałaty rzymskiej 
  • 6 łyżek amarantusa + 1 szkl. wody
  • 1/2 czerwonej cebuli + 1 łyżeczka octu jabłkowego + szczypta soli + szczypta cukru
  • garść listków natki pietruszki 
  •  
  • SOS - 4 łyżeczki oleju roślinnego 
  • 1 łyżeczka octu balsamicznego ciemnego
  • 1 mała łyżeczka musztardy Dijon
  • 1 mała łyżeczka miodu naturalnego wielokwiatowego 
  • szczypta soli 
  • 1 czubata łyżeczka ziaren gorczycy białej 


sałatka z kiełbaskami i czereśniami , kiełbaski wieprzowe , czereśnie ,  amarantus , sałata z owocami i kiełbasą , grill , amarantus , dania na lato , domowe jedzenie
sałatka z kiełbaskami i czereśniami , kiełbaski wieprzowe , czereśnie ,  amarantus , sałata z owocami i kiełbasą , grill , amarantus , dania na lato , domowe jedzenie

Jak zrobić sałatkę z kiełbaskami i czereśniami? 

Wszystkie składniki sosu umieściłam w małym słoiczku, zakręciłam i wymieszałam potrząsając energicznie przez kilka chwil.

Amarantus wsypałam do rondelka, zalałam niecałą szklanką zimnej wody i gotowałam 15 minut. Odcedziłam bardzo dokładnie na gęstym sitku. Czerwoną cebulę pokroiłam w cienkie półplasterki, skropiłam octem i doprawiłam odrobinką soli i cukru, wymieszałam i odstawiłam. Czereśnie opłukałam i poprzekrawałam na połówki usuwając pestki. Umyte liście sałaty pokroiłam w paski. Kiełbaski  upiekłam na patelni grillowej a gotowe pokroiłam na mniejsze kawałki.

Na talerzach rozłożyłam sałatę przekładając ją kawałkami czereśni i zamarynowanej wcześniej cebuli. Posypałam ugotowanym amarantusem. Na wierzch dodałam pokrojone kiełbaski i liście natki pietruszki. Całość skropiłam sosem.

Taka porcja sałatki jest pożywna i może zastąpić danie obiadowe.

sałatka z kiełbaskami i czereśniami , kiełbaski wieprzowe , czereśnie ,  amarantus , sałata z owocami i kiełbasą , grill , amarantus , dania na lato , domowe jedzenie


15 komentarzy:

  1. Super danie,dodanie cebuli dobrym pomysłem

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziwne połączenie składników, ale jeśli komuś odpowiada ... Lubię nowe przepisy, ale kiełbasa z cebulą i czereśniami - hm, nie skusiłabym się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może i dziwne, ale o gustach nie wypada dyskutować, szczególnie jeśli danego dania nawet się nie próbowało

      Usuń
    2. To świetna odpowiedź Pani Pyzo.
      Pan anonimowy, (zresztą tak jak ja, bo nie umiem umieścić swojego imienia przed wpisem :-) ) A więc Panie czy Pani anonimowa spróbuj, najwyżej wyplujesz. Krytyka połączeń smaków bez degustacji jest dziwna. Ja sobie wyobrażam, że ktoś anonimowy siedzi przed kompem i wynajduje różne rzeczy i krytykuje. Krytykuje, ot tak, dla samej przyjemności krytykowania. Po co wpisywać dziewczynie na bloga, że to fatalny przepis i żeby się Pan/Pani nie skusił. No to się nie kuś i już. Po co ten wpis?

      Usuń
  3. Zastanawiam się jak zareagowała by ta sałatka z wędzonym pstrągiem. Jestem wege więc z przyjemnością ją jadłam bez kiełbasek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem co na to powie Pyzia, ale ryba nie. Lepszy byłby kozi ser.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pyzia takiego zestawienia z rybą nie próbowała, ale może wyjść ciekawie :) dodatek sera jest na pewno mniej kontrowersyjny chociaż kozie sery są dość specyficzne i nie wszyscy je lubią

      Usuń
  5. Jezu, przestańcie, bo bazarek zamknięty i nie mogę lecieć po czereśnie! No i nie mam czerwonej cebuli. Kozi ser mam. Jak doczekam do rana to dokupię co trzeba i wszystko Wam opowiem. Może nawet zrobię zdjęcie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tylko żeby na obietnicach się nie skończyło bo czekam na fotki!

      Usuń
  6. Uprościłam sprawę - nie miałam czasu robić sosu, bo goście stali w drzwiach. Sałatka powstała w kilka minut i oblałam ją kupnym sosem. Kupiłam kiedyś Vinegret Morelowy. Dosyć gęsty, jak mus morelowy z octem. Myślę, że można taki zrobić samemu w domu. Pewnie Pyza wymyśli jak zrobić vinegret morelowy? Do czereśni i kiełbasek o dziwo świetnie się sprawdził.

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmm, kiełbasa z cebulą i czereśniami, mus morelowy i ... już wiem, zasmażka - pycha, mniam, mniam :)Biegnę po zakupy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mus morelowy i zasmażka to dla mnie byłoby za dużo, ale reszta smakowała bardzo dobrze a jeśli się nie próbowało to nie ma co wybrzydzać

      Usuń
  8. No właśnie, nie ma co wybrzydzać, jeśli się nie próbowało - z musem morelowym i zasmażką - wyborne, skuś się, a nie pożałujesz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja nie oceniam póki nie spróbuję i nie wybrzydzam, warto poszerzyć czasami swoje horyzonty, nawet te kulinarne

      Usuń
  9. W prostocie siła.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger