wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładuję...

czwartek, 4 sierpnia 2016

Królik duszony w pomidorach

Królicze mięso jest bardzo chude i delikatne. Domowy pasztet z królika jest wyjątkowo smaczny i jeśli jeszcze go nie próbowaliście to najwyższa pora. Warto włączyć królika do domowego menu a z tego co obserwuję nie jest zbyt popularny. Kiedyś króliki jedli Ci, którzy je sobie najpierw wyhodowali, ale na szczęście w wielu sklepach pojawiają się już tusze królicze bardzo dobrej jakości. 

Najczęściej królika się dusi w winie lub śmietanie, ale w sosie pomidorowym czy grzybowym będzie równie dobry. Na króliku można też ugotować dobry wywar, taki chudy rosół.

królik w pomidorach , króliczek , sos pomidorowy , mięso , obiad , kuchnia polska , rabbit

Królik duszony w sosie pomidorowym

czas przygotowania: 2 godziny + czas marynowania mięsa
składniki:
  • 1 tusza królicza ok. 1300 g 
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 czubata łyżeczka pieprzu ziołowego
  • 4 szalotki 
  • 3-4 ząbki czosnku
  • 1 łyżka oleju roślinnego 
  • 1 łyżka masła 
  • 100 ml białego wina Chardonnay
  • 100 ml bulionu jarzynowego albo wody 
  • 350 g passaty czy przecieru pomidorowego 
  • 3 kulki ziela angielskiego
  • 2 liście laurowe 
  • 1 łyżeczka suszonego tymianku 
  • 2 łyżeczki naturalnego miodu wielokwiatowego 
  • 2 łyżki kaparów marynowanych - u mnie kapary z lipy 
  • garść drylowanych czarnych oliwek z zalewy
  •  
  • dodatkowo - natka pietruszki 

królik w pomidorach , króliczek , sos pomidorowy , mięso , obiad , kuchnia polska , rabbit


Jak zrobić królika duszonego w pomidorach?

Tuszę królika, wypatroszoną i bez skóry, podzieliłam razem z kośćmi na kilka mniejszych części. Oprószyłam delikatnie solą i nieco mocniej pieprzem ziołowym, natarłam tymi przyprawami. Odłożyłam do lodówki na przynajmniej godzinę.

Szalotki i czosnek obrałam, pokroiłam w drobną kosteczkę.W rondlu rozgrzałam olej i obsmażyłam na nim kolejno kawałki królika. Powinny być lekko zrumienione ze wszystkich stron. Obsmażone mięso przekładałam na talerz.

Do rondla dodałam masło i wsypałam pokrojone cebulki oraz czosnek, smażyłam kilka chwil aż cebula się zeszkliła. Wlałam wino i poczekałam aż nieco odparuje. Z powrotem dołożyłam do rondla kawałki królika, wlałam bulion i przecier pomidorowy. Dodałam miód, liście laurowe, tymianek i ziele angielskie. Dusiłam królika ok. godziny, może nieco dłużej, aż mięso było miękkie. Pod koniec duszenia dorzuciłam lipowe kapary - to małe kuleczki więc nie siekałam ich tylko dodałam w całości. Dodałam też pokrojone w krążki czarne oliwki.

Przed podaniem trzeba sprawdzić smak sosu, w którym dusił się królik i ew. doprawić go jeszcze odrobiną soli lub miodu, do smaku.

Królika duszonego w pomidorach podałam z razowym makaronem, ale świetnie będzie smakował także z ryżem czy po prostu z kawałkiem bagietki.

królik w pomidorach , króliczek , sos pomidorowy , mięso , obiad , kuchnia polska , rabbit


4 komentarze:

  1. Świetny przepis Pani Izo :) Danie prezentuje się wyśmienicie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Izo, skąd pani bierze takiego królika?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupuję w sklepie mięsnym, ale teraz nawet w różnych marketach można trafić na królicze tuszki, świeże i już oczyszczone

      Usuń
  3. Bardzo dziękuję! Spróbujemy poszukać. Mięso królicze jest bardzo zdrowe.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...