Jaja z farszem pasztetowym

Bardzo prosta i szybka przekąska - farsz nieco zaskakujący, przynajmniej tak stwierdzili moi goście. A wykorzystałam do niego po prostu kawałek domowego pasztetu upieczonego przed świętami. Bardzo to było smaczne.



składniki:
  • jajka,
  • pasztet - może być taki pieczony w domu albo z puszki
  • majonez
  • koperek
  • sałata
  • marchewka
  • do smaku: sól, papryka słodka, ew. pieprz

sposób przygotowania:
6 jajek umyłam i włożyłam do rondla, zalałam je zimną wodą i dodałam 1 małą łyżeczkę soli, doprowadziłam do wrzenia a następnie przykryłam rondel pokrywką i zestawiłam z ognia. Zostawiłam tak na 10 min. po czym gorącą wodę odlałam i zalałam jajka zimną żeby ostygły. Potem obrałam ze skorupek i poprzekrawałam na połówki. Delikatnie wyjęłam żółtka i przełożyłam je do miski. Dodałam ok. 100 g pasztetu - pieczonego przez siebie pasztetu z wieprzowiny, ale może być też taki z puszki. Pasztetu powinno być objętościowo przynajmniej tyle ile żółtek. Dodałam też 4 łyżeczki majonezu i garść posiekanych listków koperku. Zmiksowałam na gładką masę. Doprawiłam ją odrobiną soli i papryki słodkiej. Masę przełożyłam do rękawa cukierniczego i wycisnęłam porcje do każdego białka. Jajka ułożyłam na sałacie i przybrałam koperkiem oraz "kwiatkami" z plasterków gotowanej marchewki.

6 komentarzy:

  1. pyszności :) I pięknie podane :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ja - jajka o każdej porze i w każdej postaci ;) i zgadzam się, dekoracja piękna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaskakujące nadzienie, ale brzmi pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. islanzadi, też tak mam z jajkami - uwielbiam je :)

    "moje pasje", Fuchsia, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł!! Bardzo smakowity i z chęcią bym zjadła takie jajeczko!

    OdpowiedzUsuń
  6. Asiek, z jajkami to jest właśnie tak, że chyba wszyscy je lubią :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger