Babeczki orzechowe z kremem

Szybko i łatwo się je robi a smak jest cudny - po prostu cudny :) Babeczki są puszyste a krem dodaje im dodatkowego smaku, oczywiście orzechowego - dla tych co lubią orzechy to coś wymarzonego. U nas zniknęły zaraz po udekorowaniu, stanowczy zbyt mało ich zrobiłam . 

Focone były na szybko, widać nawet jakiś promyk słońca, który przebił się przez ciemne chmury i błysnął radośnie - chwilę potem było już ciemno, paskudnie i rzęsisty deszcz przesłonił widoki na świat . . . Taki to ten kwiecień plecień . . . 



składniki:
  • 3 duże jajka
  • 120 g cukru
  • 2 łyżki cukru waniliowego
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 60 g mąki pszennej typ 500
  • 80 g orzechów laskowych mielonych
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 125 g masła albo margaryny

  • 200 ml śmietanki kremówki 30 %
  • 1 łyżeczka żelatyny
  • kilka łyżek kremu orzechowo - czekoladowego

  • krokant orzechowy do posypania
sposób przygotowania: jajka wybiłam do miski, dodałam cukier i sól, ubiłam na prawie białą gęstą masę. Dodałam mąkę zmieszaną z orzechami i proszkiem do pieczenia, wymieszałam. Dolałam rozpuszczone i przestudzone masło, ponownie wymieszałam. Masę nakładałam do formy muffinkowej, ale nie wykładałam jej papilotkami tylko spryskałam tłuszczem do pieczenia w sprayu. Nakładałam tak do 3/4 wysokości wgłębień. Formę wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 170 st. C i piekłam ok. 25 minut. Po upieczeniu wystudziłam.

Na krem ubiłam zimną śmietankę - na sztywno. Ponieważ krem czekoladowo - orzechowy był lekko płynny i bałam się, że masa spłynie mi z babeczek to rozpuściłam żelatynę w 4 łyżeczkach wody i ciepłą dolałam do śmietany cały czas miksując. Następnie dodałam krem i dokładnie wymieszałam. Przy pomocy rękawa cukierniczego nałożyłam porcje kremu na babeczki, posypałam krokantem orzechowym.

Ja miałam krem czekoladowo - orzechowy do pralinek, który dostałam w zabezpieczonym rękawie w Fabryce Czekolady na warsztatach. Nie bardzo wiedziałam ile może poleżeć i wolałam go zużyć bo był taki pyszny, że szkoda by była gdyby się zmarnował. Wy możecie użyć takiego kremu typu nutella ze słoika - jeśli będzie bardzo gęsty to nie dodawajcie żelatyny do śmietanki.

9 komentarzy:

  1. Kurczę ,ale cudowne te muffiny.
    Ja też wczoraj robiłem ,na dziś dla siostry do przedszkola... całe 30 czekoladowych. Następnym razem biorę ten przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale wyglądają, muszą być przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. ohh bardzo mi sie podoba ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ależ Ci piękne babeczki wyszły :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger