Domowe przetwory. Dżem morelowy z migdałami.

Ten dżem morelowy jest tak cudowny, że naprawdę trzeba się mocno powstrzymywać żeby nie wyjeść całego z garnka zanim trafi do słoików. Na razie schowałam go głęboko bo jak znam życie to Żarłoczek jadłby słoik za słoikiem. Szkoda, że nie miałam więcej moreli do przerobienia, ale w przyszłym roku zrobię go duuuużo !

Morele to nie tylko owoce do deserów. Można je zalać słodko-kwaśną marynatą i otrzymamy doskonały dodatek do mięs albo wędlin. Jeśli lubicie morele to zróbcie sobie koniecznie kawę Morelowe Love - bajka !



Dżem morelowy z migdałami 


czas przygotowania : ok. 15 minut + 90 minut smażenia
składniki : 
  • 1,5 kg moreli (waga po usunięciu pestek)
  • 700 g cukru 
  • 2 cytryny 
  • 250 g migdałów łuskanych



sposób przygotowania : morele dokładnie umyłam i osączyłam. Poprzekrawałam i usunęłam pestki, owoce pokroiłam na ćwiartki. Połowę wymieszałam z cukrem i sokiem wyciśniętym z dwóch średnich cytryn. Odstawiłam na godzinę.

Migdały zalałam wrzącą wodą i zostawiłam w niej aż przestygła. Odcedziłam i obrałam ze skórki a następnie pokroiłam w słupki. Wsypałam na suchą patelnię i podgrzewałam mieszając aż zaczęły się rumienić. Odstawiłam.

Owoce z cukrem i sokiem cytrynowym podgrzewałam na małym ogniu aż się zagotowały. Smażyłam powoli ok. 45-60 minut aż prawie się rozpadły. Dorzuciłam resztę owoców i smażyłam kolejne 30 minut. Dżem cały czas powinien lekko pyrkotać. Trzeba usuwać też pianę wytwarzającą się na powierzchni - ja jej nie wyrzucam tylko zbieram do miseczki a potem zjadam sobie z bułeczką.

Na koniec do dżemu dodałam podprażone migdały, wymieszałam dokładnie. Wrzący dżem nałożyłam do wyparzonych słoiczków, zakręciłam i zostawiłam do wystudzenia stawiając do góry dnem.

Z tej ilości składników wyszło mi 6 słoików dżemu o poj. 0,3 l

Pomysł podpatrzyłam na Kuchnia+ w programie Maryli Musidłowskiej, ale ja nie dodawałam cukru żelującego tylko zwykły i smażyłam przez to dłużej żeby dżem naturalnie zgęstniał.

5 komentarzy:

  1. te migdały to ciekawy pomysł..pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł z migdałami :)
    Ja juz zrobiłam dżemik morelowy bez migdałków, może jeszcze wypróbuję Twój przepis - wszak sezon morelowy w pełni!

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam ten dżem kilka lat temu, tylko popisowo przypaliłam wtedy migdały :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Ale co? Migdały można pominąć albo zastąpić innymi orzechami. Morele można zastąpić śliwkami lub brzoskwiniami. Cukier biały trzcionowym. Z innym słodziwem nie robiłam. Jak morele będą mocno dojrzałe i słodkie to można wcale nie dawać cukru.

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger