Grzyby. Kurczak. Obiad. Udka faszerowane kurkami, pieczone z ziemniakami i marchewką

Taki nadziane udka je się wygodniej kiedy nie mają kości więc warto poświęcić kilka minut więcej na przygotowania i wytrybować ja. Mięso kurczaka z chrupiącą skórką, w połączeniu z kurkami , to pyszności a do tego rumiane warzywa - prawie cały obiad na blasze. Wystarczy jeszcze jakaś surówka lub micha sałaty i nakarmimy kilka osób.

Zobacz przepis na Obiad z jednego garnka i inną wersję Udek nadziewanych kurkami



Kurze uda nadziewane kurkami, pieczone w małymi ziemniaczkami i marchewką

czas przygotowania : 20 minut + czas marynowania mięsa + czas pieczenia
składniki :
  • 8 ud z kurczaka - górne części ćwiartek
  • ok. 350 g świeżych kurek
  • 1 cebula 
  • 1/3 pęczka natki pietruszki 
  • 1 białko jajka 
  • kilka łyżek mleka 
  • 5-7 łyżek bułki tartej
  • 1 łyżka masła klarowanego
  •  
  • ok. 1 kg młodych, małych ziemniaków
  • 2-3 duże marchewki
  • 1 łyżka oleju 
  •  
  • do smaku - sól ziołowa, pieprz ziołowy 


sposób przygotowania : udka opłukałam i osuszyłam. Przy pomocy ostrego noża usunęłam kości - pozostały mi płaty mięsa ze skórą. Oprószyłam je z obu stron solą i pieprzem, odłożyłam na godzinę w chłodne miejsce. Ziemniaczki i marchew oczyściłam. Kartofelki pozostawiłam w całości a marchew pokroiłam na dość duże kawałki. Osuszone skropiłam łyżką oliwy i oprószyłam przyprawami.

Grzyby oczyściłam, umyłam, osuszyłam. Razem z obraną cebulą pokroiłam w dość drobną kostkę. Na patelni rozgrzałam 1 łyżkę masła. Wrzuciłam kurki z cebulą i na mocnym ogniu smażyłam kilka chwil - nie za długo bo przecież będą potem pieczone więc mają tylko stracić surowość i odparować nadmiar płynu. Przestudzone wymieszałam z mlekiem, posiekaną drobno natką, bułką tartą i białkiem. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem.

Mięso z udek rozłożyłam na desce, skórą do dołu. Na środek każdego nałożyłam solidną łyżkę farszu i zawinęłam boki. Bez związywania czy spinania ułożyłam udka złączeniem do dołu, na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Tak, wykładam blachę dużym, zachodzącym wysoko na boki, arkuszem papieru do pieczenia bo dzięki temu nic mi nie przywrze do dna podczas zapiekania. Między mięso rozrzuciłam ziemniaki i marchewkę.

Blachę wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 st. C i piekłam ok. godziny/półtorej, co jakiś czas polewając wytworzonym sosem.

Podałam na gorąco z dodatkiem surówki ze świeżych warzyw.




9 komentarzy:

  1. Wspaniale wygladają te udka, aż chce się już obiadu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają tak chrupiąco, że aż ślinka leci :) uwielbiam takie jednogarnkowe/jednoblaszkowe obiady, szczególnie w dzień wolny, lub gdy mam gości. doskonały przykład na to, że może być dobrze, smacznie z małym nakładem pracy. pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowicie to wygląda, myślę,że świetne połączenie składników.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  4. Wlasnie sie pieka, juz nie moge sie doczekac:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy zamias kurek moga byc pieczarki?

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger