Na imprezę. Sałatka z paluszkami krabowymi.

Paluszki krabowe omijałam zawsze szerokim łukiem bo skład wcale nie zachęca do ich jedzenia. Krabowe są tylko z nazwy a tak naprawdę to sprasowane resztki rybiego mięsa z aromatem więc koło krabów nawet nie leżały. Kiedyś jadłam u znajomych jakieś dania z nimi i wcale mi nie smakowały. Ale jak widać tylko krowa nie zmienia poglądów...

Kiedy kilka dni temu zaniosłam mojej ulubionej sąsiadce, Babci Hani, świeżą drożdżówkę i kawałek jagodowego jogurtowca zostałam zaproszona na degustację Jej sałatki, właśnie z paluszkami krabowymi. I przyznam, że fajnie to smakowało więc wypytałam o składniki i zrobiłam taką sama. Jak zjemy raz to chyba nas nie poskręca, prawda ?



Sałatka z paluszkami krabowymi

czas przygotowania : 15 minut + czas chłodzenia
składniki : 
  • 125 g paluszków krabowych surimi
  • 2-3 krążki ananasa konserwowego
  • 5 dużych rzodkiewki
  • 3 jajka
  • 1 nieduży ząbek czosnku
  • 1 łyżka majonezu
  • 1 łyżka gęstego jogurtu naturalnego
  • 2-3 łyżki posiekanego cienkiego szczypiorku

  • do smaku - sól, pieprz kolorowy mielony

sposób przygotowania : jajka ugotowałam na twardo, ostudziłam, obrałam, pokroiłam w kostkę. Tak samo pokroiłam dobrze osączonego z zalewy ananasa i paluszki krabowe. Paluszki surowe, takie tylko wyjęte z opakowania i odwinięte z folii. Oczyszczone i umyte rzodkiewki pokroiłam z ćwierć plasterki a czosnek roztarłam z odrobiną soli.

Wszystkie składniki wymieszałam. Dodałam majonez, jogurt i doprawiłam do smaku. Odstawiłam sałatkę do lodówki na przynajmniej godzinę żeby smaki się przegryzły. Przed podaniem posypałam szczypiorkiem. Prościzna a do tego szybciutko się robi. No i smakuje całkiem, całkiem :)

Z podanych ilości składników wyszła mi nieduża miska sałatki bo robiłam dla nas dwojga. Ale na jakąś imprezę zawsze można przemnożyć wszystko i zrobić więcej. 


18 komentarzy:

  1. A ja lubię paluszki krabowe, mimo że z krabami niewiele mają wspólnego i najbardziej lubię je właśnie w tego typu sałatkach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haniu, kwestia gustu i skoro zasmakowały mi w tej sałatce to pewnie czasami coś z nich zrobię :)

      Usuń
  2. A to ta sałatka, o której tak pisałyśmy wczoraj... Wygląda tak świeżo, kolorowo, lekko, może pora bym i ja spróbowała. A gdzie kupujesz paluszki, Pyza? Ja kiedyś widziałam w gazetce z Biedronki, ale w sklepie ich nie znalazłam, więc może miały wzięcie. W sklepie rybnym u nas nie ma.
    Justyna Bodzioch

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. paluszki krabowe spotkałam w dwóch postaciach - świeże, zapakowane próżniowo, w lodówce koło słoików ze śledziami i innych przetworów rybnych oraz mrożone, też paczkowane albo na wagę, w zamrażarkach, razem z innymi mrożonymi rybami. Spotykam je we wszystkich sklepach, są dość popularne.

      Usuń
    2. W Lidlu są zawsze! Biedronka ma rzadziej i chyba mniej smaczne. Ogólnie i tak tam jakiś sorbinian się czai, z tego co pamiętam.

      Usuń
  3. chętnie wykorzystam ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
  4. pamiętam, że kiedyś paluszki krabowe były hitem. na każdej imprezie wtykane a każdą możliwą sałatkę, skutecznie mnie do siebie zniechęciły. ale muszę przyznać, że w takiej wersji jeszcze ich nie próbowałam, więc może odważę się dać im jeszcze jedną szansę :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Izuniu a ja uwielbiam PALUSZKI I ZIELONY OGÓREK zalane jogurtowym sosem curry. Zrobię w sobotę to wrzucę fotkę!

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja wczoraj z wieczora na kolację zrobiłam i smakowało! :) super pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  7. My lubimy paluszki krabowe więc z całą pewności skorzystam z przepisu:) sałatka wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i taka była - słodkawa, smaczna, może ja popróbuję tych paluszków w innych zestawieniach

      Usuń
    2. a ja proponuję w takiej wersji: na sklarowanym maśle przesmażyć czosnek ( ze 2-3 ząbki), paluszki przyprawić papryką (jak lubimy ostro - to ostrą, jak nie, to słodką), wrzucić paluszki na masło i smażyć po 2-3 min. z każdej strony; podawać jako ciepłą przekąskę - baaardzo smaczne :)

      Usuń
  8. Pomyśleć, że nigdy ich nie jadłam - muszę wreszcie spróbować! Pamiętam za to smak prażynek z "krewetek". Ciekawe czy można teraz gdzieś je kupić?

    OdpowiedzUsuń
  9. Super sałatka. Fajne polaczenie ostrego czosnku ze slodkoscia ananasa. Nastepnym razem sprobuje dodac natke pietruszki i moze ryz albo makaron ryzowy zeby byla bardziej sysaca ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger