Dorsz cytrynowy panierowany, smażony

Lubicie smażoną rybę? Taką z chrupiącą panierką? To klasyczne danie, często podawane w polskich domach na piątkowy obiad. Ja też taką czasami smażę. Mięso ryby otulone panierką jest soczyste a pieprz i cytryna nadają mu charakteru.

Tym razem kupiłam i przyrządziłam nieduże filety - takie akurat były. Powstały rybne sznycle, które można zjeść na gorąco albo na zimno.

Spróbuj też Dorsza smażonego z pieczarkami i pomidorkami



Filety z dorsza z cytryną, smażone w panierce

czas przygotowania: ok. 15 minut + czas marynowania ryby
składniki: 
  • 6-8 niedużych filetów z dorsza b/s - ok. 1 kg
  • 3-4 łyżeczki pieprzu cytrynowego
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 3 jajka
  • ok. 4-5 łyżek mąki pszennej
  • 1 łyżeczka soli
  • ok. 1,5 szkl. bułki tartej 

  • do smażenia - olej roślinny
  • 2 łyżki masła

Jak przygotować panierowane filety z dorsza?

Rybę opłukałam i osuszyłam. Przy pomocy szczypców wyciągnęłam wyczuwalne większe ości. Filety oprószyłam pieprzem cytrynowym z obu stron i skropiłam sokiem z cytryny. Odstawiłam na 30 minut.

Zamarynowane filety panierowałam kolejno w mące wymieszanej z solą, roztrzepanych jajkach oraz bułce tartej. Ostatnią warstwę panierki lekko dociskałam. Opanierowane filety kładłam na patelnię z rozgrzanym olejem i masłem. Smażyłam aż zrumieniły się od spodu a wtedy delikatnie, przy pomocy szerokiej łopatki, przewracałam je na drugą stronę i dalej smażyłam do zrumienienia.

Smażonego dorsza podałam z ziemniakami i surówką z kapusty kiszonej.


4 komentarze:

  1. Rybka z surówką z kiszonej to klasyk gatunku. Pycha! A ja gratuluję Ci wczorajszego występu w TV:) Kamera Cię kocha i my też! Pozdrawiam w oczekiwaniu na kolejne cudne żarełko. Dorota z Poznania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. klasyka a my lubimy klasykę :) Dziękuję bardzo za miłe słowa :)

      Usuń
  2. poproszę o filmik o filetowaniu rybek :-) za dużo rybki mi się marnuje :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na kręcenie a właściwie montowanie filmików nie mam ani czasu ani chęci więc ich nie będzie u mnie, przynajmniej na razie

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger