Lody ananasowo-bazyliowe bez jajek

Lodziara jestem, nie da się ukryć. Poza miętowymi uwielbiam chyba wszystkie smaki. Przynajmniej te, których próbowałam w różnych cukierniach albo robiłam sama.

No właśnie - do tej pory robiłam czasami sama domowe lody, ale wkurzało mnie bardzo to, że trzeba je co godzinę wyciągać i mieszać a nawet miksować. Nabyłam więc zwyczajną maszynkę do kręcenia lodów, taką w misą, która zawiera chłodziwo i mrozi się ją najpierw w zamrażarce. Teraz dużo łatwiej robić mi moje ulubione desery więc czasami coś sobie ukręcę.

Lody można robić z bardzo różnych składników. Najpopularniejsze są takie na bazie jajek i śmietanki, ale czasami wystarczy po prostu zmiksować zamrożone banany z jakimiś owocami jagodowymi i szybki deser gotowy. Ale kiedy szybko to szybko a z maszynką to już można bardziej poszaleć, prawda? Spodziewajcie się więc teraz częściej przepisów na domowe lody bo pora na kręcenie i coś pysznego na zimno jest jak najbardziej odpowiednia. Na początek lody mocno owocowo-ziołowe, które bardzo lubię bo są wyjątkowo orzeźwiające i nie bardzo słodkie.

deser mrożony , ice cream , z ananasem i bazylią, lody jogurtowe , home made


Jak zrobić domowe lody mając maszynę do lodów?
Używając maszynki do lodów trzeba pamiętać żeby misę z chłodziwem wstawić do zamrażarki na przynajmniej 24 godziny przed planowanym przygotowywaniem lodów. W czasie upałów dobrze całe urządzenie z zamontowaną zmrożoną misą okręcić grubym ręcznikiem co pozwoli dłużej utrzymać niską temperaturę pojemnika. Mieszanka przygotowana na lody musi być dobrze schłodzona - czasami wystarczy kilka godzin, ale można też zostawić ją w lodówce na całą noc i dopiero potem ukręcać. Masę lodową, schłodzoną, wlewamy do maszyny dopiero kiedy ta jest włączona i mieszadło zacznie się kręcić - w przeciwnym razie płynna masa może zbyt mocno przymarznąć do ścianek i zablokować mieszadło a nawet je złamać. Glukozę dodaje się do lodów o mniejszej zawartości tłuszczu albo zupełnie bez niego w celu poprawienia końcowej konsystencji - dzięki niej nie tworzą się większe kryształki lodu i lody są gładsze.

Jeśli nie macie maszynki też możecie zrobić domowe lody. Po wymieszaniu wszystkich składników mieszankę wystarczy przelać do szczelnie zamykanego pojemnika, zamknąć i wstawić do zamrażarki. Co godzinę trzeba masę zmiksować przez kilka sekund i ponownie mrozić. Proces miksowania trzeba powtarzać kilkakrotnie aż lody uzyskają odpowiednią konsystencję. Niestety, raczej nie będą tak gładkie i puszyste jak te kręcone w maszynie, ale jak się nie ma co się lubi...

deser mrożony , ice cream , z ananasem i bazylią, lody jogurtowe , home made

Domowe lody ananasowo-bazyliowe na jogurcie, bez dodatku jajek

czas przygotowania: ok. 10 minut + 20 minut ukręcania + czas chłodzenia
składniki:
  • 280 g świeżego ananasa, mocno dojrzałego
  • sok z jednej cytryny
  • 300 g gęstego jogurtu naturalnego typu greckiego
  • 50 g cukru pudru
  • 3 łyżeczki glukozy
  • garść liści bazylii zwyczajnej
  • 200 ml śmietanki kremówki 
  • 1 łyżeczka ekstraktu cytrynowego

Jak zrobić domowe lody ananasowo-bazyliowe?

Miąższ ananasa pokroiłam na mniejsze kawałki, wrzuciłam do wysokiego pojemnika. Dodałam jogurt, glukozę, cukier puder, sok z cytryny i bazylię. Zblendowałam na gładką masę. Odstawiłam do lodówki żeby się schłodziła na przynajmniej 2 godziny. Mocno schłodzoną śmietankę ubiłam na sztywno. Dolałam do niej mieszankę ananasową i ekstrakt cytrynowy, wymieszałam dokładnie.

Zamrożoną misę zamontowałam w maszynie do lodów, włączyłam urządzenie. Kiedy mieszadło zaczęło się kręcić powoli wlewałam płynne jeszcze lody. Kręciłam je ok. 20-30 minut - czas zależy od rodzaju lodów i temperatury otoczenia. Ukręcone lody przełożyłam do pojemnika i wstawiłam do zamrażarki na 1-2 godziny żeby mocniej je schłodzić bo takie bezpośrednio o ukręceniu, szczególnie w upalny dzień, są zbyt miękkie do porcjowania.

Kiedy lody nieco stwardniały podałam je nakładając łyżką do lodów. Jeśli lody postoją w zamrażarce dłużej stwardnieją bardzo mocno. Wtedy zanim je nałożycie do pucharków dobrze jest wyjąć pojemnik z nimi i pozwolić im nieco odtajać.

deser mrożony , ice cream , z ananasem i bazylią, lody jogurtowe , home made


7 komentarzy:

  1. Muszę sobie kupić maszynkę do lodów. Pysznie je zrobiłaś :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobra, to następne Twoje w kolejce do kręcenia :-). Najpierw muszę zjeść te ananasowe, które się mrożą.

    OdpowiedzUsuń
  3. jaką maszynkę do lodów Pani posiada? ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo intrygujące lody:)

    OdpowiedzUsuń
  5. O mniam, taki smak to zdecydowanie coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger