Kotlety siekane drobiowo warzywne z sosem grzybowym

Kotlety siekane są właściwie krojone, ale jakoś utarła się u nas ta pierwsza nazwa. Są wdzięcznym polem do manewru bo można je doprawiać na wiele sposobów i zmieniać dodatki by za każdym razem smakowały nieco inaczej. Dodajcie do mięsa kolorową paprykę i już macie barwne kotleto-placki, które nie tylko ładnie wyglądają, ale są też bardzo smaczne. 

Swoje kotleciki podałam tym razem z sosem ze świeżo zebranych grzybów, ale możecie też grzyby dodać do środka. Jeśli nie macie leśnych to wykorzystajcie pieczarki hodowlane - kotlety drobiowo pieczarkowe też są pyszne!

To takie proste, wiejskie jedzenie przygotowane w leśnej chacie gdzieś na Podlasiu bo urlop urlopem, ale po leśnych wycieczkach jeść się chce. Wiem, że zdjęcia marne, robione szybko, na werandzie... ale kotlety polecam bardzo.

kotlety siekane z kurczaka, sos grzybowy, sos ze świeżych grzybów, kotleciki drobiowe, kotlety drobiowo warzywne, kurczak, grzyby leśne



Kotleciki z kurczaka, z warzywami i sosem grzybowym 

czas przygotowania: 30 minut
składniki na 6-8 kotlecików: 
  • KOTLETY - 3 filety z udźca kurczaka
  • 1/2 średniej cebuli
  • 1 średnia marchewka
  • 1/2 ostrej papryczki 
  • 1 łyżka posiekanej świeżej zieleniny - u mnie mieszanka ziół (tymianek, oregano)
  • 2 łyżki mąki pszennej 
  • 1 średnie jajko
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/3 łyżeczki świeżo mielonego pieprzu czarnego

  • do smażenia - olej roślinny

  • SOS - ok. 300 g świeżych grzybów leśnych, u mnie mieszane (kurki, koźlarz, piaskowce, kawałek siedzunia, muchomorki rdzawobrązowe)
  • 1/2 cebuli
  • 1 łyżka oleju 
  • 125 g mascarpone albo gęstej śmietany
  • do smaku - sól, pieprz czarny mielony 

kotlety siekane z kurczaka, sos grzybowy, sos ze świeżych grzybów, kotleciki drobiowe, kotlety drobiowo warzywne, kurczak, grzyby leśne
kotlety siekane z kurczaka, sos grzybowy, sos ze świeżych grzybów, kotleciki drobiowe, kotlety drobiowo warzywne, kurczak, grzyby leśne
kotlety siekane z kurczaka, sos grzybowy, sos ze świeżych grzybów, kotleciki drobiowe, kotlety drobiowo warzywne, kurczak, grzyby leśne
kotlety siekane z kurczaka, sos grzybowy, sos ze świeżych grzybów, kotleciki drobiowe, kotlety drobiowo warzywne, kurczak, grzyby leśne
kotlety siekane z kurczaka, sos grzybowy, sos ze świeżych grzybów, kotleciki drobiowe, kotlety drobiowo warzywne, kurczak, grzyby leśne
kotlety siekane z kurczaka, sos grzybowy, sos ze świeżych grzybów, kotleciki drobiowe, kotlety drobiowo warzywne, kurczak, grzyby leśne

Jak zrobić kotlety siekane z sosem grzybowym?

KOTLETY - mięso pokroiłam w kostkę, tak mniej więcej 1x1 cm, przełożyłam do miski. Warzywa oczyściłam. Marchewkę starłam na tarce jarzynowej o dużych oczkach. Cebulę pokroiłam w drobną kostkę, papryczkę posiekałam. Na patelni rozgrzałam łyżeczkę oleju, zeszkliłam cebulę a następnie dodałam marchewkę i paprykę, smażyłam razem aż marchewka nieco zmiękła uważając żeby się nic się nie rumieniło. Przestudziłam a następnie dodałam do mięsa.

Dosypałam posiekane zioła i mąkę oraz przyprawy, wbiłam jajko. Wymieszałam masę. Smażyłam kotleciki nakładając porcje na patelnię z rozgrzanym olejem. Jeden kotlet to jakieś 2 łyżki masy, ale możecie smażyć większe albo mniejsze, wedle uznania.

SOS - grzyby dokładnie oczyściłam i pokroiłam na mniejsze kawałki. Drobniejsze kurki zostawiłam w całości a siedzunia porwałam rękami na mniejsze części wielkości kęsa. Cebulę pokroiłam w drobną kostkę. Rozgrzałam olej na patelni, zeszkliłam cebulę a następnie dodałam do niej grzyby. Dusiłam kilka minut aż zmiękły. Sos zaprawiłam mascarpone, doprawiłam do smaku.

Kotlety podałam z sosem ze świeżych grzybów, ryżem i surówką z marchewki.

kotlety siekane z kurczaka, sos grzybowy, sos ze świeżych grzybów, kotleciki drobiowe, kotlety drobiowo warzywne, kurczak, grzyby leśne

7 komentarzy:

  1. brzmi pysznie, lubię krojone kotlety. kiedyś robiłam na cieście majonezowym i zupełnie zapomniałam o nich. muszę spróbować, jutro się zabieram :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacja :) Uwielbiam kolorowe dania, a tu jeszcze takie dobre składniki. Świetne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam dzisiaj na obiad, chociaż kotlety doprawiłam wg swojego smaku, dodałam też czosnek i natkę. Bardzo smaczne, chociaż kotlety trochę się rozwalały w trakcie przewracania. Coś ta masa mało spójna. Następnym razem zrobię w cieście naleśnikowym. Dzięki za fajny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niektóre mięsa są nastrzykiwane płynem żeby zwiększyć ich wagę - jeśli na takie trafiłaś to rzeczywiście masa mogła wyjść rzadsza - trzeba było dosypać więcej mąki. Jajko jajku też nierówne a jeśli doda się większe to to i ilość mąki należy zwiększyć

      Usuń
    2. Ok. dziękuję. Spróbuję jeszcze raz :)

      Usuń
  4. Właśnie, że zdjęcia piękne.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger