Black and white

Rolada jak marzenie, bardzo smakowita. Jest w niej wszystko co lubią Żarłoczki - czekolada, śmietanowa masa, kokos i ogólnie całość bardzo im pasowała.


składniki:
  • CIASTO - 50 g masła albo margaryny
  • 1/2 szkl. mąki torowej (szkl. poj.250ml)
  • 3 czubate łyżki kakao naturalnego
  • 5 dużych jajek
  • 2/3 szkl. cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/3 łyżeczki soli
  • kilka kropli aromatu rumowego

  • NASĄCZENIE: 2/3 szkl. wody
  • 1/2 szkl. cukru
  • 4 łyżeczki kawy rozpuszczalnej

  • MASA - 500 ml śmietanki kremówki 30%
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 3/4 szkl. mleka 3,2%
  • 1/2 szkl. wiórków kokosowych
  • 3 łyżeczki żelatyny
  • 4 łyżki likieru kokosowego

  • do przybrania: kilka łyżeczek wiórków kokosowych
  • 50 g gorzkiej czekolady

sposób przygotowania:
CIASTO - Mąkę przesiałam razem z solą, kakao i proszkiem do pieczenia. Jajka wybiłam oddzielając białka od żółtek. Białka ubiłam na sztywną pianę dodając stopniowo cukier. Następnie dodawałam po jednym żółtku, cały czas miksując. Wsypałam sypkie składniki, wymieszałam delikatnie ale dokładnie łyżką. Na koniec wlałam rozpuszczony, przestudzony tłuszcz oraz aromat, wymieszałam i wylałam na dużą blachę (może być taka w wyposażenia piekarnika) wyłożoną papierem do pieczenia. Piekłam ok. 15 min. w temp. 170st. C. Wyjęłam na ściereczkę odwracając tak aby papier był na wierzchu i delikatnie go oderwałam. Gorące ciasto zwinęłam w ciasną roladę razem ze ściereczką, odłożyłam do całkowitego wystudzenia.

NASĄCZENIE - wodę zagotowałam z cukrem i kawą, odstawiłam do wystudzenia.

MASA - wiórki zmieliłam, zalałam mlekiem z połową cukru, zagotowałam. Po zdjęciu z ognia dodałam żelatynę i mieszałam aż ta się całkiem rozpuściła, odstawiłam do ostygnięcia. Bardzo zimną śmietanę ubiłam na sztywno z resztą cukru. Następnie dodawałam po łyżce przestudzonej, ale nie zastygniętej masy kokosowej i zmiksowałam. Na koniec dodałam likier.

Wystudzone ciasto rozwinęłam, usunęłam ściereczkę. Ciasto równomiernie nasączyłam syropem kawowym, grubo posmarowałam połową masy śmietanowo-kokosowej, zwinęłam, ułożyłam na desce brzegiem ciasta pod spód. Wierzch posmarowałam resztą masy, oprószyłam wiórkami. Czekoladę rozpuściłam w kąpieli wodnej, polałam roladę. Odłożyłam do lodówki aby całość dobrze zastygła.

10 komentarzy:

  1. Wygląda wspaniale! Jeszcze nigdy nie robiłam rolady. Piękna Ci wyszła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie za bardzo mi wychodzi to zwijanie, ale podobno trening czyni mistrza :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pokusa, mniam.....
    Wyglada pysznie!
    Pozdrawiam - Nina z gotuj-sam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nina, witaj! miło, że do mnie zajrzałaś :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie wygląda... musi smakować genialnie, zwłaszcza, że również uwielbiam to połączenie - czekolada, śmietanowa masa i kokos... Muszę koniecznie wypróbować, bo takiej roladki jeszcze nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja lubię wszystko co kokosowe, więc przepis muszę koniecznie wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  7. piękna ta rolada :) ech, kawałeczek mi się marzy!

    OdpowiedzUsuń
  8. Dominika, też lubię wszystko co kokosowe

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja robiłam dziś drugi raz w życiu i jestem zadowolona z efektu , od ciebie można się dużo nauczyć <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anula, bardzo dziękuję i cieszę się, że korzystasz z moich przepisów :) Pozdrawiam

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger