Klopsiki z sosie koperkowym

Podobne robiła Babcia chociaż chyba z wieprzowiny, jak dobrze pamiętam. Taki sos pachnący świeżym koperkiem to jeden ze smaków  dzieciństwa. Teraz koperek już jakoś mniej aromatyczny albo mnie się tylko tak wydaje bo przecież Babcia zrywała go z własnego ogródka a ja, niestety, mam kupny. Mimo to bardzo lubię klopsiki w takim wydaniu.


składniki:
  • ok. 500 g mięsa mielonego z indyka - kupiłam udziec bez skóry i kości i zmieliłam
  • 4 łyżki bułki tartej
  • 1 jajko
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 2 łyżki oleju
  • 2 łyżki masła
  • ok. 1/2 szkl. kwasu/wody od ogórków kiszonych (takich domowych, oczywiście)
  • ok. 1/2 szkl. śmietany 18%
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 pęczek koperku
  • 2 cebule
  • do smaku: sól, pieprz biały mielony, pieprz ziołowy

sposób przygotowania:
Cebule obrałam, jedną posiekałam w kosteczkę, drugą starłam na tarce. Mięso wymieszałam z jajkiem, bułką tartą, dodałam startą cebulę, doprawiłam do smaku i dokładnie wyrobiłam. Uformowałam nieduże klopsiki, obtoczyłam je delikatnie w mące i zrumieniłam na rozgrzanym oleju. W rondlu roztopiłam masło, wrzuciłam posiekaną drugą cebulę i przeciśnięty przez praskę czosnek, podsmażyłam aż się zrumieniły. Następnie oprószyłam cebulę mąką (1 płaska łyżka), wymieszałam, zalałam kwasem ogórkowym zmieszanym z 1/2 szkl. wody, zagotowałam. Dodałam klopsiki i dusiłam razem ok. 15 min.. Koperek dokładnie wypłukałam, osączyłam, posiekałam drobno. Śmietanę roztrzepałam ze szczyptą soli, zahartowałam niewielką ilością sosu, przelałam do rondla i cały czas mieszając zagotowałam. Na koniec dosypałam koperek. Podałam z ryżem i ogórkami kiszonymi.

3 komentarze:

  1. Powiem Ci, że jak ja robię klopsiki w sosie koperkowym, to też zawsze z indyczego mięsa! ;)) Koprek to też mój smak i zapach z dzieciństwa. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie próbowałam robić takich drobiowych, zawsze robiło się u nas w domu tylko wieprzowe. Takich też chętnie spróbuję.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger