Małe knedelki a w środku śliwka z orzeszkiem

Knedle robię na różne sposoby i z różnymi owocami. Pyszne są knedle truskawkami, z morelami, wiśniami.... Ciasto może być z samych ziemniaków, serowe albo mieszane, ale chyba najbardziej lubiane są właśnie takie śliwkowe z węgierkami. Węgierki, nieduże, łatwo się zalepia ciastem i są dla mnie zwiastunem zbliżającej się jesieni . . .

Chcesz zrobić takie tradycyjne, prawdziwe Knedle ze śliwkami ? Bardzo proszę :)







Małe knedle z ciasta serowego, z węgierkami i orzechami

składniki:
  • 25 dkg białego twarogu, najlepiej tłustego
  • 1 duży, ugotowany ziemniak
  • 2 jajka
  • ok. 2 szkl. mąki pszennej (może trochę więcej - zależy od wilgotności sera)
  • ok. 1/2 kg małych śliwek, węgierek
  • 20 - 25 łuskanych orzechów laskowych - tyle sztuk ile śliwek
  • 2 łyżki bułki tartej
  • 50 g masła
  • do posypania: cukier i cynamon mielony


sposób przygotowania: każdą śliweczkę nacięłam wzdłuż, usunęłam pestki a w ich miejsce włożyłam po jednym orzeszku. Twaróg i ziemniaka zmieliłam, dodałam jajka i wyrabiając stopniowo dodawałam mąkę. Ciasto ma być gęste, zwarte, ale plastyczne. Odrywałam kawałki ciasta wielkości dużego orzecha włoskiego, rozpłaszczałam na dłoni, na środek kładłam śliwkę i dokładnie zlepiałam brzegi formując lekko owalne knedelki. Gotowe knedle wrzuciłam na osolony wrzątek i gotowałam 5 - 8 min. od wypłynięcia. Ugotowane wyjęłam łyżką cedzakową, osączyłam, wyłożyłam na talerze.

Rozgrzałam małą, stalową patelnię, wsypałam bułkę tartą i podprażyłam ją lekko - dopiero do takiej rumianej dodałam masło a kiedy się roztopiło mieszanką polałam knedle. Posypałam cukrem i cynamonem.

Można, oczywiście, polać knedle śmietaną z cukrem, jeśli ktoś tak woli :-)

7 komentarzy:

  1. Pyszne, już na sam widok pracują mi ślinianki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczne - śliwki w knedlu spodziewa się chyba każdy, ale ten orzeszek to już świetna niespodzianka ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta orzechowa niespodzianka bardzo mi sie podoba!

    OdpowiedzUsuń
  4. Sliczne kluski Pyzuniu :)))) Zwykle knedle podane w calkiem niezwyklej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobilam dzis na obiad. Wyszly swietne, ciasto idealnie zwarte, nic sie nie rozlecialo podczas gotowania. Swietny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam. Przepis dla wytrwałych. Ciasto w podanych proporcjach niemożliwe do jakiejkolwiek obróbki. Musiałam dodać chyba kolejne dwie szklanki mąki, żeby się nie kleiło, chociaż to powiedziane na wyrost, bo kleiło się nieco tylko mniej. Użyłam zwykłego twarogu typu klinek półtłustego. Po ugotowaniu gniot twardy jak guma - pewnie z uwagi na zawartość mąki. Niestety jak dla mnie przepis-wtopa. Szkoda. Jedynie śliwki i masło z bułką i cynamonem ratują sprawę. Powodzenia dla odważnych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie przepis bardzo dobry bo robię te knedelki od wielu lat więc najwyraźniej jednak przerasta Twoje umiejętności. Prawdopodobnie ziemniak był wodnisty i źle odparowany albo mąka nieodpowiednia a najpewniej kucharz bez pojęcia o gotowaniu

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger