Knedle serowe z morelkami

Kiedy rozkroisz takiego knedla - lato się do Ciebie uśmiechnie :D

Robię takie kluchy co roku gdy są świeże morele, i to kilka razy bo są pyszne. Mrożę nawet specjalnie małe morelki żeby móc powspominać zimą letnie dni. Oczywiście można zamiast moreli zawinąć w ciasto inne owoce - śliwki czy truskawki, ale morelowe są takie słoneczne !

Zobacz przepis na Knedle ze śliwkami z ciasta ziemniaczanego i Małe knedelki serowe ze śliwkami i orzechami



Knedle serowe z morelami

czas przygotowania : ok. 30 minut
składniki:

  • 1 kg miękkiego twarogu tłustego lub półtłustego
  • 3 , 5 - 4 szklanki mąki pszennej
  • 3 jajka
  • 1/4 łyżeczki soli
  • ok. 1 kg małych, dojrzałych moreli (to będzie jakieś 30 szt)
  • cukier w małych kostkach, tyle sztuk ile moreli
  • 2 - 3 płaskie łyżki bułki tartej
  • ok. 80 g masła

sposób przygotowania:
Twaróg roztarłam widelcem - jeśli macie bardziej suchy z twardszymi grudkami to lepiej zmielić. Wbiłam jajka, dodałam sól i 3/4 całości mąki, wyrobiłam - dosypałam prawie resztę mąki - masa ma być taka jak na leniwe pierogi i ilość mąki zależy od wilgotności sera i wielkości jaj.

Morele umyłam, każdą przekroiłam na pół, ale nie do końca, wyjęłam pestkę a na jej miejsce, między dwie połówki, włożyłam po kostce cukru, "zamknęłam" owoce. Ponieważ ciasto jest dość klejące maczałam ręce w zimnej wodzie, nabierałam porcje ciasta (ok. czubatej łyżki) rozpłaszczałam na dłoni na placuszek. Na środek kładłam morelę i dokładnie oblepiałam owoc ze wszystkich stron formując kulkę.

Gotowe kuleczki wkładałam delikatnie do osolonego wrzątku a kiedy woda znów zawrzała zmniejszyłam ogień i gotowałam ok. 10 - 15 min. Wyjmowałam, osączałam i kładłam na talerze. Można polać śmietaną, ale u mnie Żarłoczki wodą z bułeczką zrumienioną na maśle

5 komentarzy:

  1. O Ty robisz knedle bez ziemniaków. Nastepnym razem też zrobię bez :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przypomniałas mi o knedlach! Ale ich dawno nie jadłam i po twoim zdjęciu nabrałam ochoty. Musze zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o takkkkk uwielbiam je :)i twierdzę tak jak Kuchareczka

    OdpowiedzUsuń
  4. mężczyzna-gotuje, z ziemniakami też robię, ale teraz młode ziemniaki jeszcze wodniste a poza tym tak po prostu było mi wygodniej i szybciej :-)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger