Młoda fasolka z pomidorami i sokiem marchewkowym

U mnie na bazarku można już kupić młodą fasolkę. Jest bardzo smaczna i ma jeszcze tę zaletę, że nie trzeba jej moczyć. Sprzedaje ją miła starsza pani odmierzając porcje wysłużonym, metalowym kubkiem, ale w domu zważyłam - w kubku mieści się akurat 1/2 kg lekko zielonkawych ziarenek.


składniki:

  • 1/2 kg ziaren młodej, białej fasoli
  • 4 pomidory
  • 2 - 3 dość plastry wędzonego podgardla
  • kawałek podsuszanej cienkiej kiełbasy, ok. 20 cm
  • 1 cebula
  • 1 marchewka
  • 1 szkl. świeżego soku z marchewki
  • 1/2 łyżeczki suszonego majeranku
  • 1/2 łyżeczki suszonego lubczyku
  • 3 - 4 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka przyprawy 'suszone pomidory z czosnkiem i ziołami'
  • do smaku: sól, cukier, pieprz ziołowy
  • natka pietruszki

sposób przygotowania:
ziarna młodej fasolki przepłukałam i zalałam wodą tak żeby były tylko odrobinę przykryte. Gotowałam na małym ogniu ok. 20 min.. W tym czasie obrałam i pokroiłam drobno cebulę a marchewkę starłam na tarce jarzynowej. Plastry podgardla pokroiłam w paseczki i wrzuciłam na mocno rozgrzaną patelnię. Smażyłam je aż mocno się zrumieniły i wytopiły, skwarki przełożyłam na talerzyk. Na tłuszcz wrzuciłam pokrojoną w plasterki kiełbasę, zrumieniłam. Dodałam cebulę z marchewką i smażyłam
aż cebula się zeszkliła - całość przełożyłam do fasolki. Dodałam suszone zioła. Pomidory sparzyłam, obrałam ze skórki i pokroiłam w niedużą kostkę, dodałam do fasoli. Dolałam sok marchwiowy i dusiłam wszystko razem ok. 30 min.. Doprawiłam na koniec solą, odrobinką cukru, pieprzem ziołowym i przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Gotowe danie odstawiłam na jakiś czas żeby smaku dobrze się przegryzły a przed podaniem zagrzałam. Podałam posypane posiekaną natką i podgrzanymi skwarkami.

2 komentarze:

  1. Restauracja Domowa19 sierpnia 2011 13:32

    oj, kochana chyba wprosze sie na obiadek do Ciebie dzisiaj:)) pysznie wyglada a ja uwielbiam fasolke, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger