Sojowy kurczak z makaronem ryżowym

Ptaszysko w całości albo porcjowane i koniecznie z piekarnika - to tygryski lubią bardzo. Rumiana skórka a pod nią soczyste mięsko, pycha. Mięso przed pieczeniem trzeba koniecznie doprawić tak jak lubimy a potem tylko siup, do piekarnika, i obiad robi się sam.



składniki:

  • 3 - 4 udka albo ćwiartki z kurczaka
  • do zamarynowania kurczaka: sos sojowy, tymianek suszony, olej, sos chili z czosnkiem

  • 300 g makaronu ryżowego wstążki
  • 1 marchewka
  • 2 - 4 cienkie dymki
  • 1/2 strąka papryczki chili
  • 3 łyżki siekanego szczypiorku
  • 3 - 4 łyżki sosu sojowego jasnego
  • kilka kropli oleju sezamowego
  • do smażenia: 2 łyżki oleju

sposób przygotowania:
Rano udka dokładnie umyłam i osuszyłam. Przygotowałam marynatę z ok. 5 łyżek sosu sojowego + 3 łyżek sosu chili + 4 łyżek oleju roślinnego i tą mieszanką posmarowałam udka. Włożyłam je do foliowego woreczka i schowałam do lodówki na kilka godzin. Po południu wyjęłam, oprószyłam niewielką ilością tymianku i ułożyłam w brytfance. Piekłam ok. 1 godz. w piekarniku nagrzanym do 180 st.C.

Kiedy kurczak był upieczony zostawiłam go w wyłączonym piekarniku przykrywając folią aluminiową żeby nie wysychał a ja zajęłam się dodatkami. Makaron wrzuciłam do wrzącej wody na 3 min.. po czym dokładnie odcedziłam - przeczytajcie dokładnie instrukcję przygotowania Waszego makaronu ryżowego z opakowania bo różne rodzaje potrzebują innej ilości czasu aby zmięknąć ! ! !

Marchewkę obrałam i pokroiłam w paseczki. Dymki pokroiłam w ukośne plasterki, chili (bez nasion) posiekałam. Na patelni rozgrzałam 2 łyżki oleju. Podsmażyłam na nim chili, marchewkę i dymkę - wystarczyło 2 - 3 min.. Dodałam makaron i całość skropiłam sosem sojowym oraz olejem sezamowym. Wymieszałam dokładnie, wyłożyłam porcje na talerze i posypałam szczypiorkiem - do każdej porcji dokładając rumiane udko.

4 komentarze:

  1. Uwielbiam pieczonego kurczaka i uwielbiam sos sojowy. To połączenie jest skazane na sukces....mniammmm. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy makaron ryżowy można zastąpić innym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak - możesz użyć zwykłych nitek albo wstążek gotując je al'dente

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger