Zupa - krem ze świeżej kukurydzy ze szczypiorkiem

Kukurydzę po prostu uwielbiam. Najbardziej chyba zwykłe kolby wrzucone na chwilkę do wrzątku a po wyjęciu polane odrobiną masła i posolone. Teraz, kiedy kukurydza jest tania, kupuję ją często. Trzeba wiedzieć jaką wybrać bo najsmaczniejsza jest ta cukrowa, soczysta, słodka, o dużych, bardzo żółtych ziarnach.

Ale można też zrobić z niej zupę - jest pożywna i bardzo smaczna.



składniki:
  • 1 duża kolba kukurydzy cukrowej
  • 50 g masła
  • ok. 2 szkl. chudego mleka
  • ok. 2 szkl. rosołu z kurczaka
  • 5 średnich ziemniaków
  • 1 cebula
  • 3 szczypty szafranu
  • 1/2 łyżeczki łagodnego curry
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej
  • do smaku: sól, chili, pieprz biały
  • 1 pęczek cienkiego szczypiorku

sposób przygotowania:
Warzywa oczyściłam i obrałam. Ziemniaki i cebulę pokroiłam w kostkę a następnie wrzuciłam do garnka z wcześniej roztopionym masłem. Smażyłam kilka minut, ale pilnowałam żeby się nie zrumieniły. Wlałam rosół, dosypałam szafran, curry i dusiłam aż ziemniaki zmiękły.

Z kolby kukurydzy oderwałam liście i włosie które było pod nimi. Trzymając kolbę pionowo ostrym nożem ścięłam ziarna - robię to opierając jeden koniec o głęboki talerz a trzymając mocno za drugi - ziarna i sok zostają w naczyniu. To co ścięłam wrzuciłam do garnka z zupą, dolałam mleko i gotowałam razem jeszcze ok. 8 minut. Zmiksowałam całość blenderem - jeśli ktoś chce bardzo gładki krem to powinien przetrzeć zupę przez gęste sito, ale ja tego nie robię. Nie przeszkadzają mi drobinki łupinek ziaren a poza tym jestem leniwa.

Na koniec doprawiłam zupę solą, paprykę i chili. Podałam obficie posypując posiekanym szczypiorkiem.





7 komentarzy:

  1. wygląda bardzo smakowicie, ciekawe czy mój Bąbel by zjadł

    OdpowiedzUsuń
  2. Olu, jeśli lubi kukurydzę to pewnie tak - a doprawienie to już kwestia gustu

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam zupy z udziałem świeżej kukurydzy. Jutro jedna u mnie na blogu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Alez ma boski,optymistyczny kolor:) ja chcę!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zupy z kukurydzy jeszcze nie jadłam, a przepis wygląda ciekawie, muszę go wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy przepis. Zapisuję do wykorzystania :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger