wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

środa, 14 września 2011

Bardzo szybka dyniówka

Poczęstowała mnie taką zupą kilka lat temu koleżanka Monika. Byłam pozytywnie zaskoczona smakiem a jeszcze bardziej przepisem bo okazało się, że zupę robi się bardzo szybko i łatwo. 

Przeciwnicy przypraw typu vegeta pewnie będą się zżymać, ale przecież taką przyprawę można zrobić samemu w domu z bardzo popularnych składników a bez polepszaczy ! 



składniki:
  • 1 kg miąższu dyni, najlepiej odm. muscat (taka o ciemnopomarańczowym miąższu i zielonej skórce)
  • 2 łyżeczki świeżo startej gałki muszkatołowej
  • 100 g sera żółtego
  • 1 czubata łyżeczka domowej przyprawy warzywnej
  • 100 ml słodkiej śmietanki (może być 12% lub więcej, ale koniecznie słodka)
  • bułka paryska albo wrocławska, albo bagietka
  • kilka łyżeczek masła ziołowego

sposób przygotowania: Miąższ dyni, oczyszczony z pestek i obrany ze skórki, pokroiłam w kostkę (może być byle jak, nie ma znaczenia) zalałam ok. 0,5 l wody i gotowałam jakieś 10 - 15 min.. Ser starłam na małych oczkach tarki jarzynowej. Ugotowaną dynię zmiksowałam na krem. Mieszając energicznie dodałam vegetę, gałkę, ser i śmietankę. Całość gotowałam jeszcze kilka minut mieszając i . . . gotowe. Prawda, że proste i szybkie? Jeśli dla kogoś za gęste to można dolać nieco wody.

Kiedy dynia się gotowała pokroiłam bułkę na kromki, każdą posmarowałam masłem ziołowym, ułożyłam je na blasze i wstawiłam do nagrzanego piekarnika żeby się zrumieniły. Zupę podałam gorącą z grzankami. Z tej ilości przygotowałam 3 duże porcje gęstego kremu. Zupa jest przyjemnie kremowa, słodka i pachnąca, pychota.

A masło ziołowe robię miksując blenderem po prostu miękkie masło z dodatkiem czosnku, chili i posiekanych ziół.

7 komentarzy:

  1. mniam, mniam, mniam .. uwielbiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja tam lubię vegetę ;) jeszcze do niedawna "nie umiałam" bez niej gotować. ;)Nawet teraz mam resztkę, ale jak tylko zużyję, zrobię sama z suszonych warzyw i kurkumy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. zamarzyła mi się taka kremowa dyniowa..

    OdpowiedzUsuń
  4. Dyniowa koniecznie ze świeżą gałką muszkatołową :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz można kupić Vegetę Natur, jest bez glutaminianu sodu

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszota.Mam mus z pieczonej dyni w słoikach i nie zawaham się go użyć.
    Ewa Skórzak

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...