Ragout z makaronem razowym

Taki sos warzywno mięsny z makaronem to pyszne danie. Sycące nawet dla moich chłopaków a na jarzyny nawet nie kwękają, tak się całość ładnie komponuje.


składniki:
  • 300 g makaronu razowego kolanka
  • 300 g mięsa mielonego z łopatki
  • 1 mała cebula
  • 1 mała marchewka
  • 1/3 strąka papryki żółtej
  • 1/3 strąka papryki czerwonej
  • kawałek zielonej części pora
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 puszka pomidorów bez skórki
  • 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
  • 3 łyżki sosu sojowego ciemnego
  • 3 łyżeczki sosu chili z czosnkiem
  • 2 łyżki oleju
  • kilka gałązek natki pietruszki
  • 1 garść zielonych oliwek
  • do smaku: papryka słodka, oregano, sól, cukier

sposób przygotowania: Wszystkie warzywa oczyściłam i opłukałam. Marchewkę starłam na tarce jarzynowej, cebulę i papryki pokroiłam w kostkę, czosnek drobno posiekałam, pora pokroiłam z ćwierć plasterki. W rondlu rozgrzałam olej, dodałam cebulkę i marchew a gdy lekko się podsmażyły wrzuciłam mięso i smażyłam mieszając aż zaczęło się rumienić. Dodałam pomidory (400 g), koncentrat, czosnek, sos sojowy i trochę wody - dusiłam ok. 40 min. na małym ogniu - jeśli sos za bardzo zgęstnieje można podlać jeszcze niewielką ilością wody. Następnie dodałam troszkę oregano, sos chili, posiekaną paprykę i pora, dusiłam jeszcze 10 min. - ragout powinno być gęste. Doprawiłam jeszcze papryką słodką, szczyptą cukru, sprawdziłam słoność - dla mnie była wystarczająca.
Makaron ugotowałam al'dente w lekko posolonym wrzątku, odcedziłam. Wyłożyłam na talerze i polałam ragout, posypałam posiekanymi oliwkami i natką pietruszki. Można ragout zjeść po prostu z pieczywem zamiast makaronu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger