wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

środa, 12 października 2011

Sałatka z buraków z pomarańczą i gruszką

Buraczki zasmażane i barszcz czerwony to chyba najpopularniejsze formy podania tego warzywa.  Są zdecydowanie niedoceniane chociaż coraz więcej dań z burakiem w roli głównej czy ich dodatkiem. W konkursie Kuchni+ i Durszlaka pojawiło się bardzo wiele ciekawych propozycji buraczanych - niektóre już zanotowałam i mam zamiar wypróbować. Ja najbardziej lubię buraki w sałatkach. Świetnie łączą się z innymi warzywami a także z owocami. Dziś kolejna moja propozycja.


składniki:

  • 1 duży burak ćwikłowy
  • 1 pomarańcza
  • 1 - 2 gruszki
  • 1 mała cebula czerwona
  • 1 - 2 garści łuskanych pistacji
  • kilka gałązek natki pietruszki
  • sok z połowy dużej cytryny
  • 1 łyżeczka płynnego miodu
  • 1 łyżeczka sosu sojowego
  • 1 łyżeczka sosu chili
  • 1 łyżka oleju słonecznikowego

sposób przygotowania: Buraka upiekłam - zawinęłam go w folię aluminiową i włożyłam do piekarnika, w którym piekło się właśnie mięso. Żeby zmięknąć potrzebował jakieś 40 min.. Obrałam go dopiero kiedy zupełnie wystygł i pokroiłam w plastry. Cebulkę drobno posiekałam, dodałam do niej sok z cytryny, sos sojowy i chili a także olej i miód, wymieszałam, i tą mieszanką zalałam buraka - odstawiłam pod przykryciem do lodówki na ok. 30 min.. Pomarańczę wyszorowałam, sparzyłam i wyfiletowałam cząstki miąższu. Gruszkę obrałam, wycięłam gniazdo nasienne a miąższ pokroiłam w plasterki i dodałam do pomarańczy żeby jej słodko-kwaśny sos zapobiegł ciemnieniu gruszki. Na talerzu ułożyłam warstwami plastry buraka, cząstki pomarańczy i kawałki gruszki. Polałam jeszcze sosem z cebulką spod buraków, posypałam drobniutko posiekaną natką i kawałkami pistacji. Wyszło bardzo smacznie i jednocześnie kolorowo - w sam raz na jesienny, ponury dzień :-)

Taką sałatkę możemy podać do pieczonego kurczaka albo innego mięsa - na prawdę fajnie smakuje

3 komentarze:

  1. wlasnie mam buraki w lodowce i nie wiem co z nimi zrobic :) fajny pomysl!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wczoraj zrobiłam tę sałatkę,więc podzielę się spostrzeżeniami.Po pierwsze:buraka trzeba najpierw ugotować,bo gdy próbowałam upiec surowego to po 40 minutach nadal był twardy,a nawet po 1.40 był jak kamień.W końcu się poddałam tzn.ugotowałam kolejnego i później zgrilowałam.P o drugie:ta sałatka jest mega MEGA pikantna (krtań i żołądek wywracają się na drugą stronę).Jedni to lubią inni nie,ale warto o tym wiedzieć nim się zdecydujemy ją zrobić.Gdybym robiła ją po raz drugi nie dałbym tyle chili i sosu sojowego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Radzę wybierać dobrej jakości buraki, nie takie pastewne. Ja buraki piekę do różnych potraw i takie są o wiele smaczniejsze niż gotowane. Co do doprawienia to chyba każdy powinien doprawiać wedle swojego gustu a nie szrywno trzymać się przepisu. Ja doprawiam tak jak mnie smakuje, albo komuś odpowiada albo nie

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...