Sałatka z kindziukiem, figami i serowymi kuleczkami

Ponieważ pojawiły się w wielu sklepach świeże figi więc Ci, którym udało się je nabyć pokazują coraz częściej co można z nich wyczarować. Ja dopiero zaczynam swoją przygodę z tymi owocami i eksperymentuję. Figi ponoć doskonale komponują się z wędzoną szynką i serem kozim, ale żadnego z tych składników nie miałam a poza tym to zestawienie pewnie znają wszyscy. Nie odeszłam jednak daleko ze swoją sałatką, zobaczcie sami :-)


składniki:
  • 2 duże, dojrzałe świeże figi
  • 100 g sera białego maślankowego
  • 1 łyżeczka drobno posiekanej natki pietruszki
  • 4 liście sałaty rzymskiej
  • 50 g cieniutkich plasterków kindziuka
  • duża garść pistacji prażonych, solonych
  • do smaku: sól, pieprz mielony

  • SOS - 5 łyżeczek oleju słonecznikowego
  • 1 łyżeczka płynnego miodu wielokwiatowego
  • 1 łyżeczka octu balsamicznego ciemnego
  • 1/2 łyżeczki musztardy Dijon
  • szczypta soli

sposób przygotowania:
Składniki sosu umieściłam w miseczce i ucierałam aż połączyły się w gładką emulsję. Pistacje obrałam z łupinek, posiekałam. Ser roztarłam, doprawiłam lekko solą i pieprzem, dodałam natkę, wymieszałam. Uformowałam małe kuleczki i obtoczyłam je w pistacjach. Na talerzach położyłam po porcji kawałków sałaty - można porwać a ja pokroiłam w paski. Cieniuśkie plasterki kindziuka nacięłam do połowy, do środka, i zwinęłam w rożki, ułożyłam po kilka na każdej porcji i do każdego rożka dodałam kuleczkę serową. Umyte i osączone figi pokroiłam w plasterki i dodałam do sałatki. Całość skropiłam lekko miodowym sosem, podałam od razu. Było przepysznie.

Kindziuk musi być pokrojony na prawdę cieniutko, tak jak dojrzewające szynki, bo ma bardzo intensywny smak.

5 komentarzy:

  1. Każde danie z figami się udaje, co potwierdza również Twoja sałatka! :) A może spróbuj zrobic tarte z figami? Jest pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Maniu, robiłam już jedną - na słodko, z kremem waniliowym i była pyszna! może skuszę się też na wersję wytrawną....

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda genialnie . Figi uwielbiam . Jak dla mnie super .

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger