Sałatka z kotletami, grapefruitem i gruszką

Jak się rozpędziłam to nasmażyłam za dużo kotletów. Zostały 2 i trzeba było coś z nimi zrobić. Zrobiłam więc sałatkę na kolację, i to jaką pyszną !  Chyba częściej muszę smażyć więcej kotletów :-)


składniki:

  • 2 kotlety schabowe usmażone w panierce z otrębów i ostudzone
  • 1/2 główki sałaty lodowej
  • 2 grapefruity czerwone
  • 1 - 2 gruszki
  • 1/2 pęczka natki pietruszki
  • 1 - 2 łyżeczki sok z cytryny
  • 2 łyżki oleju słonecznikowego
  • 1 łyżeczka miodu płynnego
  • do smaku: sól morska, pieprz kolorowy mielony

sposób przygotowania: Grapefruity umyłam, okroiłam ze skórki i wyfiletowałam cząstki miąższu. Sałatę pokroiłam w cienkie paski. Gruszki obrałam, usunęłam gniazda nasienne i pokroiłam w plasterki. Pokrojone składniki przełożyłam do miski. Dodałam grubo posiekaną natkę i kotlety pokrojone w paski.

Z soku wyciśniętego z pozostałości grapefruitów, soku z cytryny, oleju i miodu zrobiłam sos. Doprawiłam go solą morską i pieprzem, polałam sałatkę i wymieszałam. Było bardzo smacznie i ciekawie. Lekka goryczka grapefruita świetnie komponowała się ze słodyczą gruszki i chrupiącą sałatą a mięso spowodowało, że sałatka stała się pełnym, samodzielnym i pożywnym daniem.

3 komentarze:

  1. alez pyszności!!!! koniecznie musisz smażyć więcej kotletów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, że nie wpadł bym na tak fajne wykorzystanie resztek z obiadu - o ile 2 całe kotlety można nazwać resztkami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. forum kulinarne, ja mam na wykarmieniu dwóch chłopów, którzy zjadają przynajmniej po dwa kotlety na raz więc dwa to właśnie resztki :D

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger