Sałatka z ogórkami i miodowym sosem

Ogórki z miodem już jadłam i bardzo mi to zestawienie smakowało więc postanowiłam zrobić sałatkę w tym stylu. Można ją zjeść na śniadanie albo na kolację, albo nawet podać jako dodatek do jakiegoś większego dania. Jeśli ktoś nie próbował takiego połączenia polecam do spróbowania.


składniki:
  • kilka liści sałaty masłowej i strzępiastej
  • 1 zielony ogórek świeży typu wąż
  • 100 - 150 g białego twarogu
  • 1 cebula cukrowa
  • sok z połowy cytryny
  • kilka gałązek koperku
  • 2 - 3 łyżki posiekanych listków mięty
  •  
  • SOS: 3-4 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
  • 2 łyżeczki płynnego miodu
  • do smaku: sól, pieprz

sposób przygotowania:
sałaty, ogórka i koperek opłukałam, osączyłam. Ogórka nie obierałam, ale nacięłam wzdłuż skórkę w kilku miejscach tworząc małe rowki - plasterki będą bardziej dekoracyjne. Cebulę obrałam, pokroiłam w cienkie półplasterki, skropiłam sokiem z cytryny i odstawiłam na 15 min. a następnie odcisnęłam lekko. Pozostały w miseczce sok dodałam do jogurtu razem z miodem, wymieszałam, doprawiłam solą i pieprzem. Sałatę porwaną na mniejsze kawałki ułożyłam na talerzach, poprzekładałam plasterkami ogórka i cebulką oraz listkami koperku. Całość posypałam pokruszonym serem i polałam sosem. Posypałam miętą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger