wpisz czego szukasz

Translate

czwartek, 22 grudnia 2011

Schab pieczony ze śliwkami

Schab piekę na każde święta czy imprezy rodzinne bo to dużo lepsza wędlina od kupnej.

Czasami piekę tylko nacierając przyprawami a czasami nadziewam owocami. Wybierając kawałek mięsa szukam takiego z tzw. warkoczem i cienką warstewką tłuszczyku na wierzchu bo takie mięso podczas pieczenia nie wysycha i jest bardziej soczyste - jeżeli ktoś tego tłuszczyku nie lubi to można bo po upieczeniu odciąć, ale zwykle wytapia się bez śladu.



składniki:
  • ok. 1 , 5 kg schabu wieprzowego bez kości
  • 15 - 20 dkg śliwek suszonych bez pestek
  • do smaku: sól, czosnek granulowany, pieprz ziołowy, majeranek
  • 2 łyżki oleju

sposób przygotowania:
Mięso myję i osuszam dokładnie a następnie nacinam ostrym nożem ze szpiczastym zakończeniem wbijając nóż z obu stron w środek - powstaje kieszeń w środku kawałka, w którą wpycham śliwki suszone - można użyć polskich wędzonych, ale te są bardzo aromatyczne i nie każdy je lubi. Można więc zastąpić je kalifornijskimi albo pomieszać oba rodzaje.

Mięso ze śliwkami natarłam porządnie solą, czosnkiem, pieprzem ziołowym i majerankiem. Zawinęłam w folię spożywczą i odłożyłam do lodówki na noc.

Przed pieczeniem skropiłam mięso olejem i ułożyłam na blasze, warstwą z tłuszczykiem do góry. Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 200 st.C - po 15 min. obniżyłam temperaturę do 160 st. C a mięso podlałam gorącą wodą, ok. 3/4 szkl. - piekłam dalej ok. 1 godziny polewając sosem co 10 - 15 min.. Po wyjęciu z piekarnika odstawiłam przykryte folią aluminiową na co najmniej 15 min. żeby odpoczęło jeżeli pieczemy schab do podania na gorąco a jeśli ma być jako wędlina to zostawiam bez przykrycia do wystudzenia.

Jeżeli kawałek schabu jest szeroki i dość płaski to można go po nafaszerowaniu owocami obwiązać sznurkiem kuchennym nadając bardziej okrągły kształt.

14 komentarzy:

  1. Pyszności, też taki robię. ;) Czasem też szpikuję tłustym boczkiem i czosnkiem, schab pieczony chyba w każdy sposób jest taki polski, nie? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. chyba tak a w dzisiejszych czasach gdy wędliny w sklepach coraz gorsze wolę upiec kawałek mięsa niż kupić szynkę

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja przyswoiłem sobie Twoje śledzie z kurkami :) No i schab też się będzie piekł w sobotę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. widziałam :) i bardzo dobrze - mam tylko nadzieję, że będą Ci smakowały - polecam się na przyszłość

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak na pierwszy raz schab udal mi sie wysmienicie a moja holenderska polowka nie odeszla od stolu bez dokladki. Tluszczyk wprawdzie calkiem sie nie wytopil ale miesko bylo mieciutkie i soczyste :) Pozdrawiam Anna

    OdpowiedzUsuń
  6. Aniu, jeśli tłuszczyku jest sporo to całkiem się nie wytopi, ale zawsze lepiej odciąć go po upieczeniu mięsa a nie przed. Cieszę się, że schabik smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  7. pieczemy go bez przykrycia? bez rękawa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja piekę bez przykrycia i bez rękawa - według mnie wcale nie jest potrzebne ani jedno ani drugie natomiast ważne jest żeby nie przepis schabu bo będzie suchy

      Usuń
  8. na noc mozna zostawic schab w mleku w tedy nie jest suchy jest barzdzo soczysty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na nic moczenie jeśli się go przepiecze

      Usuń
  9. Jak długo piec schabik, żeby nie był suchy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czas pieczenia podałam w przepisie i tak właśnie piekę a schab nie wychodzi suchy

      Usuń
  10. a ja poproszę o informację, jak ustawić piekarnik - góra/dół? bez termoobiegu? z góry dziękuję za odpowiedź i życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja piekę mięsa bez termoobiegu przy grzaniu góra dół a blaszkę wstawiam nieco niżej niż środek piekarnika

      Usuń

Dziękuję za pozostawienie komentarza. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu na moim blogu. Ugotowałeś jakieś danie z przepisu znalezionego tutaj ? Zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...