Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

.

Instagram

sobota, 3 listopada 2012

Sałatka pieczarkowa

Jakiś czas temu ta sałatka była hitem wśród moich znajomych i  rodziny - musiałam się z nią meldować na każdej imprezie. Na szczęście moda minęła, są inne sezonowe hity a dzisiaj to mnie samą naszło na jej zrobienie bo jest naprawdę bardzo smaczna.



składniki: 
  • ok. 750 g świeżych białych pieczarek 
  • puszka kukurydzy konserwowej 400 g 
  • 1 czerwona cebula 
  • 5 ogórków kiszonych średniej wielkości
  • 1 małe jabłko 
  • 3 jajka 
  • 1/2 pęczka koperku
  • 5 - 6 łyżek majonezu 
  • 2 łyżeczki musztardy Dijon
  • do smaku - sól, pieprz mielony


sposób przygotowania:
pieczarki umyłam szybko i osączyłam - ja ich nie obieram bo nie widzę takiej potrzeby. Włożyłam je do wrzącej, lekko osolonej wody i gotowałam 10 minut, odcedziłam i ostudziłam. Odcisnęłam je też lekko w dłoniach bo nieco nasiąkły wodą. Pokroiłam w drobną kosteczkę, przełożyłam do miski. Dodałam odsączoną z zalewy kukurydzę.

Jajka ugotowałam na twardo, ostudziłam, obrałam i pokroiłam w kostkę. Tak samo rozdrobniłam ogórki kiszone - razem ze skórką bo mam swoje - jeśli ktoś woli może obrać. Obrane jabłko też posiekałam. Cebulkę obrałam i pokroiłam w kosteczkę, przełożyłam na sito i sparzyłam, osączyłam, dodałam do reszty składników, wymieszałam.

Dodałam musztardę, majonez, posiekany koperek i dobrze wymieszałam. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem, odstawiłam na 2 godziny żeby smaki się przegryzły.


22 komentarze:

  1. Musi być przepyszna. Uwielbiam takie sałatki, muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ładnie się prezentuje :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Mistrzowskie przybranie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. PIĘKNIE WYGLĄDA ZAPEWNE TAK SMAKUJE, ŻE PALCE LIZAĆ
    POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  5. super przepis - na to właśnie miałam ochotę poszukując fajnej sałatki!

    pozdrawiam Jagienka!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś była bardzo modna tego typu sałatka - czasem dobrze jest wrócić do dawnych przepisów. Pięknie ją udekorowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja się cieszę, że moda na nią minęła a na inne jakoś się nie ustaliła bo nie lubię często powtarzać jednej potrawy :)

      Usuń
  7. Nie sparzyłam cebuli i sałatka jest gorzka. Czy mozna to jakoś naprawić? Pomóźcie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety, teraz to już nie poradzisz - spróbuj może bardziej doprawić majonezem, dodać pokrojone obrane jabłko - powinno złagodzić goryczkę

      Usuń
  8. Będzie w sam raz na 'Wojciecha' ;)
    Jestem ciekawa smaku... ja z kolei notorycznie robię sałatkę z pieczarek marynowanych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja pieczarek marynowanych nie kupuję - wolę grzyby leśne, też nadają się do sałatek :)

      Usuń
    2. Zrobiłam wieczorem, smaczna :) Na pewno będzie jeszcze lepsza rano, gdy się 'przegryzie' ...

      Usuń
    3. zdecydowanie nabiera smaku jak się przegryzie :)

      Usuń
  9. super sałatka, wszystkim smakowała, polecam, dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń
  10. Sałatka bardzo dobra robiłam ją kilka razy.Ostatnio zrobiłam z ogórkiem konserwowym,bo nie miałam kiszonych i też była smaczna.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też czasami zamieniam ogórki kiszone na konserwowe - obie wersje są smaczne :)

      Usuń
  11. Bardzo podoba mi się przepis-zapisuję:)

    OdpowiedzUsuń
  12. rzeczywiście jest pyszna pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszna ta sałatka, użyłam marynowanych pieczarek, bo świeżych nie miałam. Po prostu pyszna! Do powtórzenia w Święta!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawienie komentarza. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu na moim blogu. Ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj ? Zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izakulinska@o2.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...