Smoothie - truskawka i zioła

Wystarczy chwila by w upalny dzień napić się czegoś pysznego i zdrowego. Czas truskawek i świeżych ziół więc wrzucamy, miksujemy i delektujemy się ! 




czas przygotowania : 5 minut 
składniki : 
  • 200 g świeżych truskawek
  • sok z połowy cytryny 
  • garstka liści melisy
  • kilka liści bazylii 
  • 1 - 3 łyżeczki miodu 
  • kilka kostek lodu
  • 1/2 szkl. bardzo zimnej wody 

sposób przygotowania : truskawki i zioła opłukałam. Owoce bez szypułek wrzuciłam do blendera, dodałam zioła, sok z cytryny, lód i trochę wody - zmiksowałam. Dosłodziłam do smaku, ale najpierw spróbujcie bo jeśli truskawki będą bardzo słodkie to można z tego zrezygnować.

Po zmiksowaniu przelałam napój od razu do szklanek i podałam. Jeśli chcecie go przygotować troszeczkę wcześnie - choć robi się go tak szybko, że to nie bardzo ma sens - to odstawcie smoothie do lodówki a przed podaniem koniecznie zamieszajcie.


8 komentarzy:

  1. Jutro będę miała wszystkie potrzebne składniki. Koktajl mnie mocno zaintrygował, więc spróbuję, choć przyznam szczerze, że mam duuuże opory przed dodaniem do niego bazylii. Jakoś mi się nie komponuje. Cała reszta super :) Nie będę jednak oceniać póki nie spróbuję, a to już jutro :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie więcej melisy dodałam niż bazylii, ale trochę ją czuć i powiem Ci, że nawet mojemu mężowi smakowało chociaż nieufnie podchodzi do takich połączeń :) zmiksuj odrobinę z bazylią i spróbuj, może i Tobie zasmakuje

      Usuń
    2. Spróbowałam i... Ani melisa, ani bazylia. MIĘTA I PIEPRZ! To jest to!

      Usuń
    3. no widzisz - kwestia gustu, ja wolę z bazylią i melisą :) i żadnego pieprzu do tego

      Usuń
    4. HI HI De gustibus non est disputandum;)

      Usuń
    5. dokładnie tak :) nudno by było gdybyśmy wszyscy mieli jednakowe upodobania, prawda ?

      Usuń
  2. zasmakowały mi takie nietypowe połączenia jak bazylia truskawka.. ale nic nie pobije tego smoothie z ananasa i bazylii!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger