wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładuję...

wtorek, 28 stycznia 2014

Gulasz z żołądków drobiowych, z pomidorami i papryką

Duszone żołądki drobiowe - zawsze je lubiłam. Wiem, że niektórzy czują obrzydzenie na samą myśl o podrobach, ale przecież przed gotowaniem bardzo dokładnie się je czyści a dobrze przyrządzone są przepyszne !

Dzisiaj w pysznym sosie z pomidorami i aromatyczną papryką. Do gulaszu podałam delikatne kluseczki maślankowe - to był bardzo zgrany duet.



czas przygotowania : ok. 120-180 minut
składniki :
  • ok. 900 g żołądków z kurczaka 
  • 1 duża cebula 
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 1 duża marchewka 
  • 2 liście laurowe 
  • 3 kulki ziela angielskiego 
  • 1 łyżeczka papryki wędzonej mielonej 
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej mielonej
  • 1 słoik 0,33l pomidorów siekanych z czosnkiem - mogą być pomidory z puszki
  • 1 czubata łyżka masła 
  • 1 czubata łyżka mąki pszennej 
  •  
  • do smaku - sól

sposób przygotowania : żołądki dobrze oczyściłam i wypłukałam, podzieliłam na połówki a większe na ćwiartki. Wrzuciłam do garnka i zalałam gorącą wodą tak żeby je tylko przykryła. Gotowałam ok. godziny aż nieco zmiękły.

Warzywa oczyściłam. Cebulę i czosnek drobno posiekałam a marchewkę starłam na tarce jarzynowej o dużych oczkach. Podsmażyłam je na maśle. Kiedy nieco zmiękły dosypałam mąkę i wymieszałam dokładnie, chwilę jeszcze smażyłam razem. Zalałam wywarem spod żołądków, zagotowałam i całą zawartość patelni przelałam do garnka z żołądkami. Dodałam wszystkie przyprawy i dusiłam na malutkim ogniu ok. 15 minut. Po tym czasie wlałam pomidory z czosnkiem, ze słoika - takie moje domowe, ale można użyć po prostu pomidorów z puszki, całych bądź krojonych i dorzucić dodatkowo posiekane 2 ząbki czosnku.

Wszystko dusiłam jeszcze ok. 30 minut aż żołądki były całkiem miękkie. Podałam czas przygotowania jaki był w tym wypadku, ale zdarza się,  że żołądki trzeba czasami dusić dłużej uważając żeby sos się nie przypalił.  Podałam z kluseczkami, natką pietruszki i świeżymi pomidorkami.


15 komentarzy:

  1. się zastanawiałam jak przyżadzić żołądki, które czekają w zamrażarce i już wiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że mogłam pomóc w podjęciu decyzji :)

      Usuń
    2. Po przepisie widzę że jest ok... Mam 10 żołądków i już robię .... pozdrawiam

      Usuń
  2. Pierwszy raz widzę tak apetycznie podany gulasz z żołądków:)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam taki gulasz, ale powiem szczerze, że nie robię, bo nigdy nie che mi się czyścić żołądków :/ nawet ostatnio kupiłam, psy się bardzo ucieszyły...
    ale podejmę jeszcze jedną próbę, to smaka mi narobiłaś :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam jedno miejsce gdzie kupuję dobrze oczyszczone - płucząc tylko przeglądam czy nie ma gdzieś resztki skórki i ew. usuwam, ale nic więcej robić nie muszę

      Usuń
  4. gulasz wygląda smacznie, za żołądkami nie przepadam ale mam w domu kogoś kto lubi więc mu zrobię niespodziankę na obiad:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak byłam mała to o mięso było ciężko więc podroby często gościły w domowym menu i przyzwyczaiłam się :)

      Usuń
  5. Uwielbiam podroby! Co więcej - uwielbiają je moje dzieci i mąż:-) Do tej pory gulasz z żołądków przyrządzałam z cebulą i marchewką, nie wpadłam na pomysł dodania pomidorów i czosnku. Dziękuję za pomysł. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. duszone z dużą ilością czosnku uwielbiam ! świetne są też z dodatkiem mieszanki przypraw curry - zresztą lubię żołądki w każdej postaci

      Usuń
  6. Zabieram sie do pracy, wygląda wyśmienicie ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. to ja się wpraszam na taki obiadek, bo u mnie w domu to tylko ja jadam żołądki:/ a szkoda..

    OdpowiedzUsuń
  8. droga Pyzo właśnie pyrka gulasz na jutrzejszy obiad, oglądam mecz Legii z Realem; zrobię jutro z twojego przepisu po raz pierwszy galuszki, kupiłam specjalną formę do kluseczek, Jolika

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...