Domowe pieczywo - Bułki pszenno-orkiszowe z serem i ziołami - Wypiekanie na śniadanie

Upiekłam pyszne bułeczki. Znowu :) Domowe pieczywo zawsze wprawia mnie w dobry humor. Lubię patrzeć jak ciasto rośnie, lubię czuć zapach pieczonego chleba czy bułek a do tego podając je później rodzinie wiem co jemy. A te domowe bułeczki pachnące ziołami, puszyste i z chrupiącą skórką to naprawdę coś pysznego !

Wypiekanie na śniadanie to wspólna zabawa blogerów lubiących piec, do której zaprosiła mnie Małgosia . Mój przepis na bułeczki powstał na bazie tego przepisu.



Bułeczki pszenno orkiszowe z serem i ziołami

czas przygotowania : ok. 2,5-3 godziny
składniki :
  • 230 g mąki pszennej typ 750 
  • 170 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej 
  • 25 g świeżych drożdży (albo 7 g suszonych)
  • 1 i 1/2 łyżeczki soli 
  • 2 płaskie łyżeczki cukru
  • 1 łyżka oleju z czosnkiem, bazylią i pomidorami
  • 250 ml wody 
  • 4 łyżki drobno startego parmezanu 
  • 1 łyżka ziół prowansalskich 
  •  
  • dodatkowo - 1 czubata łyżka parmezanu do obtoczenia  bułek

Jak zrobić bułeczki z serem i ziołami? 

Drożdże rozkruszyłam i wymieszałam w kubku z cukrem, dwiema łyżeczkami mąki pszennej oraz połową letniej wody. Odstawiłam na 15 minut żeby zaczęły pracować. Do miski wsypałam obie mąki. Dodałam sól, starty parmezan, zioła. Dolałam olej, resztę wody oraz spieniony zaczyn drożdżowy. Zagniotłam dość zwarte, ale elastyczne ciasto i wyrabiałam je ok. 5-8 minut. Uformowane w kulę odłożyłam do miski. Miskę przykryłam szczelnie i odstawiłam na ok. 1 godzinę żeby ciasto wyrosło - powinno podwoić swoją objętość.

Wyrośnięte ciasto lekko zagniotłam i podzieliłam na 8 mniej więcej równych części. Z każdej uformowałam owalną bułeczkę podwijając brzegi pod spód. Gotowe obtoczyłam w drobno startym parmezanie i ułożyłam luźno na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Kładłam je złączeniami ciasta do spodu. Przykryłam bułki lekko wilgotną ściereczką i zostawiłam na ok. 30-40 minut do napuszenia. Gdy wyrosły każdą nacięłam wzdłuż ostrym nożem.

Piekłam 20 minut w piekarniku nagrzanym do 200 st. C.

 
Bułeczki piekli także :
Łucja - Fabryka kulinarnych inspiracji , Monika - Matka wariatka, Patrycja - Patison w kuchni, Paweł - Chleby.info, Dobrawa - Bona Apetita, Daria - Breakfast , Justyna - Gotowani i pieczenie, Gabriel - Męski wypas , Dorota - Moje małe czarowanie, Lidia - zdjęcie na FB , Olimpia - Pomysłowe pieczenie, Ewelina - Przy kubku kawy, Agata - Kulinarne przygody Gatity , Joanna - Różowa kuchnia , Monika - Pin up Cooking , Małgorzata - Smaki Alzacji, Edyta - Przy stole, Anna - Everyday flavours, Karolina - Kresowa panienka, Lorentyna - Pistachio, Małgorzata - Po prostu Marghe

Dziękuję Wam za wspólną zabawę ! Do następnego razu !


15 komentarzy:

  1. Ależ apetycznie wyglądają te bułeczki :) Chyba skorzystam z przepisu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo proszę, są pyszne więc warto sobie takie upiec :)

      Usuń
  2. no wyglądają bardzo apetycznie i muszę ten przepis też dać córce ..

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, cudne są. Idę sobie upiec i ja.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe jak malowane , dziękuje za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Izo jak juz pisałam wcześniej Twoje buły sa idealne, skubnę jena bo moich już nie ma.
    Dziekuje że znowu piekliśmy razem :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak pisałam na FB Twoje wyglądają idealnie:-), dzięki za wspólny czas:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Idealne jak z piekarni :) Dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie piękne buły, w jeszcze piękniejszej oprawie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne i równiutkie jak z najlepszej piekarni :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Izo, pomidory dajesz suszone, suszone z oleju, czy najzwyklejsze krojone?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paola, ale do czego ? bo do bułek nie dodawałam żadnych :)

      Usuń
    2. Paolo, chodzi o olej smakowy;-)

      Usuń
    3. to był po prostu olej aromatyzowany suszonymi pomidorami czosnkiem i bazylią - można dodać taką oliwę jaką zalane były suszone pomidory albo zwykły jakiś roślinny

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger