wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładuję...

piątek, 21 marca 2014

Kurczak , szpinak i diabelskie roladki w papryce

Były sobie w lodówce dwa cycki z kurczęcia. Było też trochę szpinaku, trochę różnych serów i wędzona, węgierska papryka. Był także pomysł na roladki podpatrzony od Iwony podczas ostatnich warsztatów.

I wszystko razem połączyło się naprawdę świetnie, ale po obiedzie zialiśmy ogniem niczym smoki wawelskie :D Papryka okazała się diabelnie ostra. Miłośnikom mniej ognistych klimatów radzę obtoczyć mięso w słodkiej, mielonej papryce, albo wymieszać ją z węgierską chociaż pół na pół.

Zobacz też przepis na delikatne Roladki schabowe z serkiem i Roladki z sercem


Roladki z piersi kurczaka po diabelsku 

czas przygotowania : ok. 60 minut 

składniki na 2-3 porcje : 
  • 2 pojedyncze, duże piersi z kurczaka, bez skóry
  • 1 średnia czerwona cebula 
  • 50 g sera kaszkawał - owczego, z kozieradką 
  • 2 duże garści liści świeżego szpinaku 
  • 2 duże ząbki czosnku 
  • 3 łyżki sera peccorino, drobno startego
  • 2 łyżki mascarpone
  • 1/2 niedużej marchewki
  • 1 łyżka oleju roślinnego
  •  
  • 2-3 łyżeczki papryki mielonej - u mnie węgierska wędzona, ale może być słodka mielona albo po połowie
  •  
  • do smaku : sól, pieprz ziołowy

sposób przygotowania : Szpinak opłukałam i osączyłam. Czosnek posiekałam a marchew oskrobałam i starłam na tarce jarzynowej o dużych oczkach. W szerokim rondlu rozgrzałam olej. Wrzuciłam czosnek i po chwili szpinak. Mieszałam chwilę aż liście się skurczyły. Dodałam marchewkę i mascarpone. Smażyłam kilka chwil aż odparował cały płyn a następnie zdjęłam z ognia, dosypałam peccorino i wymieszałam. Odstawiłam do ostudzenia.


Piersi z kurczaka umyłam i osuszyłam. Oddzieliłam polędwiczki bo nie będą potrzebne. Każdą pierś przecięłam ostrym nożem poziomo, zaczynając od dłuższego boku i nie docinając do końca, rozłożyłam jak książkę. Przykryłam kawałkiem folii spożywczej i delikatnie rozbiłam tłuczkiem na cienki płat. Trzeba uważać żeby nie porozrywać mięsa. Tak przygotowane płaty oprószyłam lekko solą i pieprzem.

Obraną cebulę i ser kaszkawał pokroiłam w cienkie plasterki. Na przygotowane płaty mięsa nałożyłam kawałki sera, cebuli i porcje szpinaku. Delikatnie i starannie zwinęłam roladki.

Naszykowałam 2 arkusze folii spożywczej. Posypałam je równomiernie papryką w proszku. Ułożyłam na środku każdej roladkę i zawinęłam ciasno tak żeby papryka pokryła mięso ze wszystkich stron. Boki folii skręciłam jak cukierek. Ostrym końcem wykałaczki nakłułam folię w kilku mięsach - dzięki temu nie popęka. Zafoliowane roladki zawinęłam jeszcze w kawałki folii aluminiowej żeby ta spożywcza się nie stopiła. Ułożyłam zapakowane mięso w naczyniu i wstawiłam do piekarnika. Piekłam ok. 30 minut w temp. 220 st. C. Po upieczeniu zostawiłam bez odwijania na ok. 15 minut żeby mięso odpoczęło. Dopiero wtedy zdjęłam folię - sos jaki będzie w środku można wykorzystać do polania dania.

Podałam roladki krojąc je na grube plastry, z dodatkiem makaronu szpinakowego, świeżej marchewki i liści selera.


9 komentarzy:

  1. Pyszności, a gdzie te sery moge dostać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzeba szukać w sklepach, dopytywać - najtrudniej może być z kaszkawałem, ale można go zastąpić innym owczym, tylko raczej nie wędzonym

      Usuń
  2. Roladki wyglądają bardzo apetycznie. Pewnie smakują jeszcze lepiej niż wyglądają :) Chętnie wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. świetnie wygląda, uwielbiam Twoje pomysły:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Iza, można też kupić wędzoną słodką. Ta jest najlepsza do tego celu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiem, ale wolę ostrą :) tylko, że ostra podczas obróbki cieplnej robi się ostrzejsza :D ale daliśmy radę i pysznie było :)

      Usuń
  5. Smakowicie wyglądają..Ale tak z innej beczki: robi Pani cosik z fijołków, bo już się pokazały?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie bo nigdy nie znalazłam ich tyle żeby warto było zbierać

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...