wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

poniedziałek, 27 października 2014

Udusiłam prosiaczka ! Żeberka z cydrem, jabłkami i cebulą

Lubicie duszone żeberka w gęstym, pachnącym sosie ? My bardzo. Mięso musi być mięciutkie, tak żeby nie trzeba było używać podczas jedzenia noża a sos aromatyczny i smakowity. Z tłuczonymi ziemniakami smakują wybornie.

Duszoną wieprzowinę można też przygotować z innymi składnikami. Bardzo smaczne są żeberka duszone z kiszoną kapustą i grzybami. Żarłoczkowi wyjątkowo smakowały żeberka w ketchupie - pikantne i jednocześnie słodkawe.



Żeberka wieprzowe duszone z cydrem, jabłkami i cebulą 

czas przygotowania : 30 minut + czas marynowania mięsa + czas duszenia mięsa
składniki :
  • 2 kg chudych żeberek wieprzowych w paskach
  • kilka cebul
  • 3-4 średnie winne jabłka 
  • 350 ml wytrawnego angielskiego cydru 
  • 100 - 200 ml wody albo bulionu
  • 2 czubate łyżeczki soli
  • 2  łyżeczki świeżo mielonego pieprzu czarnego 
  • 2 czubate łyżki majeranku otartego
  • 1 łyżeczka pieprzu ziołowego 
  • 4 liście laurowe
  • 4 kulki ziela angielskiego 
  • kilka kulek jałowca
  • 2 łyżki smalcu
  • 1 łyżka miodu
  • ew. 2-4 łyżeczki mąki pszennej do zagęszczenia sosu



sposób przygotowania : mięso umyłam i osuszyłam, pokroiłam na kawałki, porcje, szer. ok. 7-10 cm. Oprószyłam solą i pieprzem czarnym oraz majerankiem, odstawiłam pod przykryciem na kilka godzin.

Cebule obrałam i pokroilam w cienkie ćwierć plasterki. Jabłka obrałam, pokroiłam w dużą kostkę. Na patelni rozgrzałam łyżkę smalcu. Wrzuciłam połowę cebuli i przesmażyłam aż zaczęła się złocić. Przełożyłam ją na dno dużego rondla. Dodałam też połowę jabłek.

Na tej samej patelni rozgrzałam drugą łyżkę smalcu i partiami obsmażyłam kawałki żeberek. Mają się zrumienić ze wszystkich stron. Po obsmażeniu przekładałam je do rondla z cebulą. Kiedy przełożyłam wszystkie na patelnię z resztką tłuszczu wrzuciłam resztę cebuli, zezłociłam i przykryłam nią mięso. Dodałam pozostałą część jabłek. Wlałam cydr i wodę. Dusiłam na małym ogniu ok. 1 godziny. Następnie dorzuciłam zmiażdżony i posiekany jałowiec, pieprz ziołowy, liście laurowe i kuleczki ziela. Dusiłam dalej aż mięso było zupełnie miękkie i odchodziło od kości.

Na koniec trzeba sprawdzić czy sos jest odpowiednio słony i ew. doprawić. Ja soli już nie dodawałam, ale nieco dosłodziłam łyżką miodu. Można też nieco go zagęścić dodając zawiesinę z mąki rozmieszanej w niewielkiej ilości zimnej wody,  ale podczas duszenia cebula i jabłka powinny się rozpaść i nadać naturalnej gęstości.

Takie żeberka u nas podaje się z tłuczonymi ziemniakami, ale dobrze smakują także z kaszą czy po prostu z pieczywem. Przybrałam kawałkami jabłek usmażonych, razem ze skórką, z odrobiną cydru i majeranku.


8 komentarzy:

  1. wyglądają dobrze, no i na czasie dzięki tym jabłkom :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mamoooo jakie to musiało być pyszne!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Trafiłaś w sam środek moich kubków smakowych, uwielbiam żeberka z kaszą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pani Izo, pani prowadzi najlepszego bloga kulinarnego jakiego widziałem. Super! Wszystkie przepisy są bardzo fajne, a w dodatku przepiękne zdjęcia. Pozdrawiam! :)
    http://kuchniaalukasza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. hahaha, tytuł mnie po prostu rozwalił!!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Żeberka wyszły pyszniutkie:) nawet mojej mamie, która jest dość wybredna smakowo, odpowiadały.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...