wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

środa, 8 października 2014

Warzywa. Kremowa zupa jesienna z kluseczkami

Dzisiaj gęsta zupa z warzyw z kluseczkami kładzionymi. Taka jesienna, rozgrzewająca i bardzo pyszna. W chłodny, ponury dzień będzie bardzo pożywnym i słonecznym posiłkiem. 

Spróbuj koniecznie Łaciatej zupy kremowej na winie




Zupa z brukwi, marchewki i papryki, z serowo chrzanowymi kluseczkami

czas przygotowania : ok. 25 minut + ew. 30 minut pieczenia papryki
składniki : 
  • ZUPA - ok. 200 g brukwi  (waga po oczyszczeniu)
  • ok. 200 g marchewki (j.w.)
  • 1 duża czerwona papryka słodka - upieczona
  • 1 szalotka 
  • 1/2 ostrej papryczki czereśniowej 
  • 1 łyżeczka masła 
  • ok. 750 ml rosołu domowego 
  • kilka łyżeczek słodkiej śmietanki
  • do smaku - sól, papryka wędzona mielona 

  • KLUSECZKI - 150 g serka śmietankowego z chrzanem 
  • 1 żółtko ze średniego jajka 
  • 40 g mąki pszennej tortowej 

sposób przygotowania : paprykę czerwoną upiekłam, obrałam ze skórki i usunęłam gniazdo nasienne. Brukiew i marchew oczyściłam, pokroiłam w kostkę. Obraną szalotkę pokroiłam w półplasterki, ostrą papryczkę posiekałam.

Jak upiec paprykę ? 

W garnku roztopiłam masło. Wrzuciłam szalotkę i ostrą papryczkę, smażyłam kilka chwil aż cebulka się zeszkliła. Dodałam brukiew i marchewkę. Smażyłam mieszając przez kilka minut aż warzywa zaczęły się lekko przyrumieniać. Wlałam rosół i gotowałam na małym ogniu, pod przykryciem, aż warzywa były miękkie. Dodałam paprykę pieczoną i zmiksowałam blenderem na gładko. Gdyby zupa była zbyt gęsta można dolać więcej rosołu albo trochę wody.

Po zmiksowaniu doprawiłam zupę odrobiną soli (rosół był solony), papryką wędzoną i śmietanką.

KLUSECZKI - serek roztarłam z żółtkiem i mąką na gładkie ciasto. Maczaną we wrzącej, osolonej wodzie malutką łyżeczką nabierałam nieduże porcje ciasta i wrzucałam je na gotującą wodę. Kiedy całe ciasto wrzuciłam do garnka gotowałam całość przez 2 minuty po czym odcedziłam kluseczki.

Gorącą zupę podałam z kluseczkami i świeżym tymiankiem, oprószając odrobiną wędzonej papryki.


4 komentarze:

  1. Zupka prezentuje się bardzo smakowicie ,a kluseczki uwielbiam
    Przepis wart uwagi )

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesień i "zupa jesienna". Zrobiłam podobną jednak troszkę zmodyfikowałam przepis. Myślę, że można każdemu polecić. Zdjęcia nie mam ale może kiedyś wstawię.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...