Warsztaty kulinarne z kaszą i kuchnia 5 przemian

Niedawno miałam okazję uczestniczyć w warsztatach kulinarnych, na których rozmawialiśmy o zasadach kuchni 5 przemian oraz gotowaliśmy potrawy z kaszy. Dania i napoje były propozycjami śniadaniowymi. Na szczęście bardzo lubię wszelkie kasze, nawet jaglaną, i ciężko mnie do nich zniechęcić.  Teoria pozwala na zrównoważenie energetyczne potraw, dzięki czemu posiłki stają się smaczniejsze, lekkostrawne i pozwalają na przyswojenie wszystkich składników pokarmowych. To sprawia, że zapewniamy sobie zdrowie zarówno ciała, jak i ducha.

Ja kaszy jaglanej lubię używać do sałatek zamiast mało wartościowego kuskusu np. w Sałatce z bobem i pomidorami. Można ją podać także na słodko. Kasza jaglana z owocowym sosem też jest wyśmienita! 


na początek filiżzanka gotowanej kawy - przyznam, że bardzo mi smakowała dzięki dodatkowi kardamonu


Kuchnia 5 przemian ma swoje korzenie w medycynie chińskiej i filozofii taoistycznej. Według niej każdy z nas został stworzony przez naturę więc powinien w każdym aspekcie życia postępować zgodnie z jej regułami. Główną zasadą i ideą tej kuchni jest czerpanie energii z jedzenia, ale właściwego jedzenia. Bo harmonijnie, właściwie skomponowany i przygotowany posiłek da nam odpowiednią ilość naturalnej energii, siły i mocy.

Kuchnia 5 przemian podzielona jest na pory roku i odpowiadające im żywioły. Do nich przyporządkowane są odpowiednie produkty spożywcze. Ogromne znaczenie ma też to w jaki sposób i w jakiej kolejności przygotowujemy dany posiłek. Nie będę rozwodzić się nad tymi wszystkimi zasadami - bez problemu znajdziecie w sieci odpowiednie strony gdzie wszystko szczegółowo opisano.

Ja szanuje różne teorie, szczególnie te wywodzące się ze starych praktyk chińskich, ale przyznam, że na spotkaniu jakoś to wszystko do mnie nie przemówiło wystarczająco dobitnie. Może dlatego, że dania wyszły niesmacznie. Kasza prawie we wszystkich była po prostu strasznie rozgotowana a takiej nie lubię. Niestety, brejowate, ciapowate a na dodatek kiepsko doprawione potrawy nie są moimi ulubionymi. Wolałabym zjeść pachnąca i świeżą sałatkę z kaszą.

Warsztaty zorganizowano w studio kuchennym Akademii Smaku Bosch w Warszawie. Są tam dwie nieduże wyspy do gotowania a prawie całą resztę powierzchni zajmuje ogromny stół, przy którym siedzi się na wyjątkowo niewygodnych krzesłach. Kilka minut da się wytrzymać, ale słuchając wykładu przez ok. godzinę wszyscy wiercili się jakby mieli robaczki. Poza tym było nas zdecydowanie za dużo. Nie wszyscy mieli nawet okazję cokolwiek ugotować bo wszystkie stanowiska były zajęte. Nie przepychałam się i wykorzystałam część czasu na pogaduchy z dawno nie widzianymi koleżankami. Kiedy jednak trzeba było ugotować jajka w koszulkach chętnych nagle nie było. Zajęłam się tym razem z Asią z "Królestwa garów" bo duże dziewczynki nie boją się żadnych wyzwań!

Zobacz jak przygotować jajko w koszulce! 

no to zaczynamy spotkanie

Ekspertka spotkania - Katarzyna Jaszczyk – Górska
pani Katarzyna Jaszczyk Górska opowiada o zasadach i zaletach kuchni 5 przemian

no to idziemy pichcić - jak znajdziemy miejsce
jaglanka z suszonymi owocami
kasza jaglana z korzennym sosem z gruszek
kasza jaglana z soczewicą i warzywami
chętnych do gotowania jajek nie było poza mną i Joanną
kasza jaglana z dynią na rucoli, z jajkiem w koszulce
trufle z kaszy jaglanej - niestety, nawet nie spróbowałam bo nie zdążyłam się dopchać


2 komentarze:

  1. Warsztaty super. Co zrobic aby moc w takich uczestniczyc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anna, przede wszystkim prowadzić bloga :) starać się i pracować nad nim tak żeby ciągle żył i zyskiwał nowych czytelników a wtedy firmy organizujące takie warsztaty zapraszają na nie blogerów

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger