Chłodnik truskawkowy ze szparagami

Za oknem skwar a w domu jak w piekarniku. Chodzi wiatrak, ale mieli rozgrzane powietrze dając niewiele ukojenia. W takie dni nie chce się ani gotować ani nawet jeść. A przecież nie samą wodą człowiek żyje. 

Doskonałym pomysłem na taki czas jest chłodnik. Najbardziej popularny jest chyba buraczkowy, ale nie warto poprzestawać tylko na nim. Wykorzystajcie inne warzywa i owoce do przygotowania pysznych, zimnych zup, które doskonale orzeźwiają dostarczając jednocześnie sporo witamin i energii.

chłodnik z truskawek ze szparagami i bazylią , chołodziec , danie na upały


Chłodnik z truskawek ze szparagami i bazylią


czas przygotowania: 15 minut + czas chłodzenia
składniki na 2-3 porcje: 
  • CHŁODNIK - ok. 300 g dojrzałych truskawek
  • ok. 150 ml soku z pomarańczy
  • kilka/kilkanaście liści bazylii
  • 8 kropli sosu piri-piri
  • 1/2 łyżeczki miodu naturalnego, użyłam wielokwiatowego
  • 2 szczypty soli, dodałam himalajską
  • 2 łyżeczki soku z cytryny
  • szczypta skórki otartej z cytryny
  • kilka łyżeczek gęstego jogurtu naturalnego - można pominąć

  • SZPARAGI - 1/2 pęczka cienkich zielonych szparagów
  • 6 łyżek oleju rzepakowego, uniwersalnego, z zarodków rzepaku
  • kilka liści bazylii
  • do smaku - sok z cytryny, miód, odrobina cukru, sól, pieprz kolorowy mielony

chłodnik z truskawek ze szparagami i bazylią , chołodziec , danie na upały

Jak zrobić chłodnik z truskawek?

CHŁODNIK - opłukane i dobrze osączone truskawki zblendowałam na gładko ze świeżo wyciśniętym z pomarańczy sokiem, dodając ostry sos piri-piri, bazylię, miód, sok i skórkę z cytryny, sól a na koniec nieco jogurtu. Schłodziłam. 

Zobacz przepis na Chłodnik brzoskwiniowy z grzankami

SZPARAGI - szparagi opłukałam i osuszyłam. Były cienkie więc ich nie obierałam. Odłamałam tylko twardsze, dolne końce. Żeby to zrobić trzeba wziąć szparaga w obie dłonie trzymając za końce i powoli wyginać. Mniej więcej w 1/3-1/4 wysokości od dołu szparag powinien pęknąć i przełamać się. Dolne części można wykorzystać do gotowania wywaru.

Górne części pokroiłam na kawałki ok. 1 cm zostawiając w całości główki. W rondlu rozgrzałam 1 łyżkę oleju i podsmażyłam szparagi dodając kilka kropli cytryny oraz odrobinę soli i pieprzu. Smażyłam tylko kilka chwil żeby warzywo straciło surowość, ale pozostało chrupiące.

1/3 odłożyłam do dekoracji a 2/3 przełożyłam do rozdrabniacza. Dolałam resztę oleju, trochę bazylii i zblendowałam. Doprawiłam do smaku odrobiną soli, pieprzu, miodu i soku cytrynowego. Sos powinien być gęsty, ale nieco lejący.

Zimny chłodnik truskawkowy rozlałam do miseczek. Posypałam kawałkami podsmażonych szparagów i polałam zielonym sosem. Na upalny dzień nie ma nic lepszego niż coś takiego!

chłodnik z truskawek ze szparagami i bazylią , chołodziec , danie na upały

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger