Ciasto czekoladowo-buraczane z owocami leśnymi

Czasami przychodzi taka ochota na kawałek słodkiego ciasta, że nie można wytrzymać. Warto mieć jakiś przepis, lub kilka, które nie wymagają dużych nakładów czasu ani środków. 

Szybki, ucierany placek z dodatkiem świeżych owoców spełnia te warunki. Jedyną dziwną rzeczą w nim jest dodatek buraka, dzięki któremu ciasto jest wilgotne, delikatne i całkiem zdrowe. Wiem, że przy napadzie ochoty na ciasto mało kto będzie miał pod ręką pieczonego buraka, ale można go zastąpić np. ugotowaną szybko marchewką albo kawałkiem zmiksowanej dyni czy cukinii. Spróbujcie a nie pożałujecie.

To ciasto jest wilgotne i puszyste jednocześnie, delikatne i tak pyszne, że znika bardzo szybko, jeszcze zanim dobrze wystygnie. Nikt z domowników nie domyślił się, że przemyciłam w nim warzywo a smakiem byli zachwyceni.

Zobacz też przepis na Placek jogurtowy z owocami - przygotowuje się go równie szybko!

placek czekoladowy z owocami , ciacho , deser , moje wypieki


Ciasto czekoladowo-buraczkowe z leśnymi owocami


czas przygotowania: 15 minut + 30 minut pieczenia
składniki: 
  • 200 g buraka - upieczonego i obranego
  • 50 ml oleju roślinnego - u mnie z zarodków rzepaku
  • 2 jajka
  • 120 g cukru trzcinowego demerara
  • szczypta soli
  • 200 g mąki pszennej tortowej
  • 20 g kakao naturalnego
  • 7 g proszku do pieczenia
  • 1 mała łyżeczka mielonego cynamonu 
  • 50 g rozpuszczonego masła
  •  
  • ok. 250 g świeżych owoców - maliny, jeżyny, borówki amerykańskie
  •  
  • do oprószenia - cukier puder

placek czekoladowy z owocami , ciacho , deser , moje wypieki
jeszcze ciepłe ciasto oprószyłam cukrem pudrem i pokroiłam na kawałki
placek czekoladowy z owocami , ciacho , deser , moje wypieki
buraka zblendowałam z olejem, mąkę przesiałam z pozostałymi sypkimi składnikami a jajka ubiłam z cukrem
placek czekoladowy z owocami , ciacho , deser , moje wypieki
do ubitych jajek dodałam masę buraczkową - piękny kolor, prawda?
placek czekoladowy z owocami , ciacho , deser , moje wypieki
ciasto przelałam do formy i na wierzchu ułożyłam świeże owoce
placek czekoladowy z owocami , ciacho , deser , moje wypieki
piekłam ok. 30 minut w piekarniku nagrzanym do 180 st.C

Jak zrobić ciasto czekoladowe z burakiem? 

Buraki upiekłam poprzedniego dnia na z przeznaczeniem na sałatkę, ale nie zużyłam wszystkich. Został mi jeden średniej wielkości. Po obraniu ze skórki i zważeniu miał 200g. Pokroiłam go na mniejsze kawałki i zblendowałam na gładką pastę dolewając olej. Mąkę wymieszałam z kakao, cynamonem i proszkiem do pieczenia, przesiałam przez geste sito. Masło rozpuściłam, odstawiłam żeby nieco przestygło. Owoce opłukałam i dobrze osączyłam.

Jajka wybiłam do miski. Ubijałam z cukrem i solą aż masa była kremowa, bardzo jasna i kilkukrotnie zwiększyła swoją objętość. Dodałam mus buraczany i masło, wymieszałam delikatnie. Wsypałam mąkę z kakao, mieszałam powoli aż składniki się połączyły. Ciasto przelałam do niedużej foremki o wymiarach 27x16 cm wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzchu rozłożyłam świeże owoce, ale nie wciskałam ich w ciasto.

Blaszkę wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 st. C, grzanie góra/dół bez termoobiegu. Ciasto piekłam 25-30 minut. Po upieczeniu oprószyłam cukrem pudrem.

placek czekoladowy z owocami , ciacho , deser , moje wypieki


9 komentarzy:

  1. wygląda fenomenalnie! się obśliniłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto absolutnie obłędne:) Upiekłam je z malinami z działki i jagodami. Wyszło aromatyczne, puszyste i wilgotne (ale nie tak zakalcowato-zbite jak brownie). 1 łyżkę mąki zastąpiłam sproszkowaną kawą rozpuszczalną, co dodało ciastu ciekawego aromatu. Zdecydowanie do powtórzenia, gdy dojrzeją jeżyny!

    Bardzo dziękuję za przepis i pozdrawiam,
    Marta Schweizer

    OdpowiedzUsuń
  3. Pani Izo! A czy z mrożonymi owocami też można? Mam sporo jeszcze z zapasów i chciałabym wykorzystać. Tylko nie jestem pewna czy tak można?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że tak, ale nie nakładałabym ich zbyt gęsto

      Usuń
    2. No tak myślałam aby owoce w taki sam sposób jak u Pani na zdjęciu zrobić. Czy to za gęsto? Przepraszam że tak wypytuje ale nie chce zrobić masakry tylko takie samo pyszne ciasto! :-) pozdrawiam!

      Usuń
    3. *aha i czy jak mrożone to rozmrozić/obtoczyć w mące :-)

      Usuń
    4. Aniu, nie masz za co przepraszać :) Owoców mrożonych jagodowych lepiej nie rozmrażać wcześniej bo zrobi się z nich papka. Do ciasta wrzuć zamrożone i nie trzeba obtaczać ich w mące

      Usuń
    5. Super :-) dziękuję bardzo! Jutro pochwalę się ciastem :-)

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger