wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

piątek, 29 stycznia 2016

Roladki schabowe z szynką dojrzewająca, kozim serem i suszonymi pomidorami

Rolady z chudego schabu a w środku aromatyczne pomidory, pyszna szynka i kremowy, kozi ser. To pyszne danie na rodzinny obiad. Podałam je z pęczakiem bo bardzo lubimy tę kaszę. To takie zrazy zawijane, ale z wieprzowiny, równie miękkie i smaczne.

Schab wieprzowy to wdzięczne mięso na rolady - można w nim zamknąć pyszne nadzienie i duszą się szybciej niż te z wołowiny. 

roladki wieprzowe , rolady , mięso , wieprzowna duszona , schab wieprzowy , ser kozi , pomidory suszone , sos , mięso w sosie , domowe jedzenie , najlepsze przepisy


Roladki ze schabu, z szynką szwarcwaldzką, kozim serem i suszonymi pomidorami

czas przygotowania: 40 minut + czas chłodzenia rolad
składniki na 6 porcji:
  • ROLADY - 6 plastrów schabu wieprzowego środkowego b/k, grubości 2-3 cm
  • 2 op. serka twarogowego koziego, 110g każdy (z pieprzem i czosnkowo-ziołowy)
  • 12 pomidorów suszonych w oleju z ziołami
  • 12 plasterków szybki dojrzewającej, np. szwarcwaldzkiej 
  • do obtoczenia - mąka pszenna
  • 2 łyżki oleju od pomidorów

  • SOS - 2 łyżki oleju od pomidorów
  • 4 pomidory suszone w oleju z ziołami
  • 1 większa cebula biała
  • 1 łyżka przyprawy 'pomidory suszone z czosnkiem i bazylią'
  • 150 ml białego wytrawnego wina
  • 200 ml bulionu warzywnego 
  • 50 ml śmietanki kremówki 30%
  •  
  • do smaku - sól, sos tabasco 
  •  
  • 1 czubata szkl. kaszy pęczak
  • 1,5 szkl.  wody 
  • 1 mała łyżeczka soli


roladki wieprzowe , rolady , mięso , wieprzowna duszona , schab wieprzowy , ser kozi , pomidory suszone , sos , mięso w sosie , domowe jedzenie , najlepsze przepisy
roladki wieprzowe , rolady , mięso , wieprzowna duszona , schab wieprzowy , ser kozi , pomidory suszone , sos , mięso w sosie , domowe jedzenie , najlepsze przepisy
roladki wieprzowe , rolady , mięso , wieprzowna duszona , schab wieprzowy , ser kozi , pomidory suszone , sos , mięso w sosie , domowe jedzenie , najlepsze przepisy
roladki wieprzowe , rolady , mięso , wieprzowna duszona , schab wieprzowy , ser kozi , pomidory suszone , sos , mięso w sosie , domowe jedzenie , najlepsze przepisy
roladki wieprzowe , rolady , mięso , wieprzowna duszona , schab wieprzowy , ser kozi , pomidory suszone , sos , mięso w sosie , domowe jedzenie , najlepsze przepisy
roladki wieprzowe , rolady , mięso , wieprzowna duszona , schab wieprzowy , ser kozi , pomidory suszone , sos , mięso w sosie , domowe jedzenie , najlepsze przepisy
roladki wieprzowe , rolady , mięso , wieprzowna duszona , schab wieprzowy , ser kozi , pomidory suszone , sos , mięso w sosie , domowe jedzenie , najlepsze przepisy
roladki wieprzowe , rolady , mięso , wieprzowna duszona , schab wieprzowy , ser kozi , pomidory suszone , sos , mięso w sosie , domowe jedzenie , najlepsze przepisy


Jak zrobić pyszne roladki schabowe?

ROLADY - Kawałek dość szerokiego schabu opłukałam i osuszyłam. Pokroiłam na plastry. Kładłam je pojedynczo na desce przykrywając arkuszem folii spożywczej. Powoli i delikatnie rozbiłam na cienki płat. Serki rozgniotłam widelcem i wymieszałam razem. Pomidory pokroiłam w paski.

Każdy płat mięsa oprószyłam leciutko solą. Ułożyłam na nim po 2 plasterki szynki, po 2 czubate łyżeczki serka i 2 pokrojone pomidory. Zwinęłam ciasno rolady zaginając boki do środka - tak jak krokiety. Można spiąć całość wykałaczkami albo związać nicią kuchenną. Tak przygotowane rolady odłożyłam do lodówki na 30-60 minut żeby stężały a następnie obtoczyłam je w mące.

W rondlu rozgrzałam 2 łyżki oleju. Obsmażyłam roladki aż były rumiane ze wszystkich stron, przełożyłam na talerz. Na tłuszcz kładłam je tak żeby brzeg zwiniętego mięsa był na spodzie i od razu się przysmażył co zapobiegnie rozwijaniu się roladek nawet jeśli nie są spięte.

SOS - do tego samego rondla, w którym obsmażyłam mięso, wlałam 2 łyżki oleju i wsypałam, pokrojoną w cieniutkie piórka, obraną cebulę. Dorzuciłam pokrojone suszone pomidory i smażyłam razem, mieszając, aż cebula się dobrze zeszkliła. Wlałam wino i zagotowałam. Dołożyłam obsmażone rolady. Posypałam je przyprawą 'suszone pomidory z czosnkiem i ziołami', podlałam bulionem. Dusiłam na malutkim ogniu ok. 15-20 minut.

Kiedy mięso zmiękło dolałam śmietankę i doprawiłam sos kilkoma kroplami tabasco. Podałam krojąc rolady w grube, ukośne plastry na ugotowanym pęczaku polanym sosem.

Pęczak najpierw opłukałam dobrze na sicie przelewając go zimną wodą. Następnie osączyłam i zalałam w garnku zimną, czystą wodą. Doprowadziłam szybko do wrzenia, dodałam płaską łyżeczkę soli i gotowałam na małym ogniu, pod przykryciem aż kasza zmiękła i wchłonęła cały płyn. 

roladki wieprzowe , rolady , mięso , wieprzowna duszona , schab wieprzowy , ser kozi , pomidory suszone , sos , mięso w sosie , domowe jedzenie , najlepsze przepisy

3 komentarze:

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...