Roladki schabowe z szynką dojrzewająca, kozim serem i suszonymi pomidorami

Rolady z chudego schabu a w środku aromatyczne pomidory, pyszna szynka i kremowy, kozi ser. To pyszne danie na rodzinny obiad. Podałam je z pęczakiem bo bardzo lubimy tę kaszę. To takie zrazy zawijane, ale z wieprzowiny, równie miękkie i smaczne.

Schab wieprzowy to wdzięczne mięso na rolady - można w nim zamknąć pyszne nadzienie i duszą się szybciej niż te z wołowiny. 

roladki wieprzowe , rolady , mięso , wieprzowna duszona , schab wieprzowy , ser kozi , pomidory suszone , sos , mięso w sosie , domowe jedzenie , najlepsze przepisy


Roladki ze schabu, z szynką szwarcwaldzką, kozim serem i suszonymi pomidorami

czas przygotowania: 40 minut + czas chłodzenia rolad
składniki na 6 porcji:
  • ROLADY - 6 plastrów schabu wieprzowego środkowego b/k, grubości 2-3 cm
  • 2 op. serka twarogowego koziego, 110g każdy (z pieprzem i czosnkowo-ziołowy)
  • 12 pomidorów suszonych w oleju z ziołami
  • 12 plasterków szybki dojrzewającej, np. szwarcwaldzkiej 
  • do obtoczenia - mąka pszenna
  • 2 łyżki oleju od pomidorów

  • SOS - 2 łyżki oleju od pomidorów
  • 4 pomidory suszone w oleju z ziołami
  • 1 większa cebula biała
  • 1 łyżka przyprawy 'pomidory suszone z czosnkiem i bazylią'
  • 150 ml białego wytrawnego wina
  • 200 ml bulionu warzywnego 
  • 50 ml śmietanki kremówki 30%
  •  
  • do smaku - sól, sos tabasco 
  •  
  • 1 czubata szkl. kaszy pęczak
  • 1,5 szkl.  wody 
  • 1 mała łyżeczka soli


roladki wieprzowe , rolady , mięso , wieprzowna duszona , schab wieprzowy , ser kozi , pomidory suszone , sos , mięso w sosie , domowe jedzenie , najlepsze przepisy
roladki wieprzowe , rolady , mięso , wieprzowna duszona , schab wieprzowy , ser kozi , pomidory suszone , sos , mięso w sosie , domowe jedzenie , najlepsze przepisy
roladki wieprzowe , rolady , mięso , wieprzowna duszona , schab wieprzowy , ser kozi , pomidory suszone , sos , mięso w sosie , domowe jedzenie , najlepsze przepisy
roladki wieprzowe , rolady , mięso , wieprzowna duszona , schab wieprzowy , ser kozi , pomidory suszone , sos , mięso w sosie , domowe jedzenie , najlepsze przepisy
roladki wieprzowe , rolady , mięso , wieprzowna duszona , schab wieprzowy , ser kozi , pomidory suszone , sos , mięso w sosie , domowe jedzenie , najlepsze przepisy
roladki wieprzowe , rolady , mięso , wieprzowna duszona , schab wieprzowy , ser kozi , pomidory suszone , sos , mięso w sosie , domowe jedzenie , najlepsze przepisy
roladki wieprzowe , rolady , mięso , wieprzowna duszona , schab wieprzowy , ser kozi , pomidory suszone , sos , mięso w sosie , domowe jedzenie , najlepsze przepisy
roladki wieprzowe , rolady , mięso , wieprzowna duszona , schab wieprzowy , ser kozi , pomidory suszone , sos , mięso w sosie , domowe jedzenie , najlepsze przepisy


Jak zrobić pyszne roladki schabowe?

ROLADY - Kawałek dość szerokiego schabu opłukałam i osuszyłam. Pokroiłam na plastry. Kładłam je pojedynczo na desce przykrywając arkuszem folii spożywczej. Powoli i delikatnie rozbiłam na cienki płat. Serki rozgniotłam widelcem i wymieszałam razem. Pomidory pokroiłam w paski.

Każdy płat mięsa oprószyłam leciutko solą. Ułożyłam na nim po 2 plasterki szynki, po 2 czubate łyżeczki serka i 2 pokrojone pomidory. Zwinęłam ciasno rolady zaginając boki do środka - tak jak krokiety. Można spiąć całość wykałaczkami albo związać nicią kuchenną. Tak przygotowane rolady odłożyłam do lodówki na 30-60 minut żeby stężały a następnie obtoczyłam je w mące.

W rondlu rozgrzałam 2 łyżki oleju. Obsmażyłam roladki aż były rumiane ze wszystkich stron, przełożyłam na talerz. Na tłuszcz kładłam je tak żeby brzeg zwiniętego mięsa był na spodzie i od razu się przysmażył co zapobiegnie rozwijaniu się roladek nawet jeśli nie są spięte.

SOS - do tego samego rondla, w którym obsmażyłam mięso, wlałam 2 łyżki oleju i wsypałam, pokrojoną w cieniutkie piórka, obraną cebulę. Dorzuciłam pokrojone suszone pomidory i smażyłam razem, mieszając, aż cebula się dobrze zeszkliła. Wlałam wino i zagotowałam. Dołożyłam obsmażone rolady. Posypałam je przyprawą 'suszone pomidory z czosnkiem i ziołami', podlałam bulionem. Dusiłam na malutkim ogniu ok. 15-20 minut.

Kiedy mięso zmiękło dolałam śmietankę i doprawiłam sos kilkoma kroplami tabasco. Podałam krojąc rolady w grube, ukośne plastry na ugotowanym pęczaku polanym sosem.

Pęczak najpierw opłukałam dobrze na sicie przelewając go zimną wodą. Następnie osączyłam i zalałam w garnku zimną, czystą wodą. Doprowadziłam szybko do wrzenia, dodałam płaską łyżeczkę soli i gotowałam na małym ogniu, pod przykryciem aż kasza zmiękła i wchłonęła cały płyn. 

roladki wieprzowe , rolady , mięso , wieprzowna duszona , schab wieprzowy , ser kozi , pomidory suszone , sos , mięso w sosie , domowe jedzenie , najlepsze przepisy

9 komentarzy:

  1. Pani Izo,zawsze,kiedy nie mam pomyslu na gotowanie,otwieram Smaczna Pyze:)te roladki to kolejny smaczny,ciekawy przepis,ktory zachwyci i domownikow,i gosci.Dzis zrobilam,palce lizac:)Serdeczne pozdrowienia dla Pani:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, że smakowało i polecam się na przyszłość

      Usuń
  2. Roladki pyszne. pani Izo dzięki za przepisy

    OdpowiedzUsuń
  3. Wracam do tego przepisu bardzo często. To najlepsze roladki jakie jadłam.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger