wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

poniedziałek, 22 lutego 2016

Surówka z białej kapusty, jak u chińczyka

Taką surówkę z kapusty dostajemy w zestawie zamawiając czasami jedzenie u znanego od lat "chińczyka". Jest stałym dodatkiem do wielu serwowanych tam dań a nam bardzo przypadł do gustu jej smak więc postanowiłam odtworzyć ją w domu.

Jestem pewna, że z prawdziwą kuchnią chińską nie ma nic, albo bardzo niewiele, wspólnego, ale jakie to ma znaczenie? Ważne, że nam smakuje i już. Jest łagodna, słodko kwaśna i bardzo chrupiąca. Pyszna. I chociaż dużo częściej robię w domu różne surówki z kapusty kiszonej bo są po prostu zdrowsze to czasami można przecież podać coś innego.

 surówka z kapusty od chińczyka , chińska surówka , kapusta , zalewa słodko kwaśna , dodatek do obiadu , chińczyk , warzywa , sałatka , kapusta , najlepsze przepisy


Surówka z białej kapusty "jak u chińczyka"

czas przygotowania: 10 min. + czas marynowania
składniki: 
  • 500 g białej kapusty
  • 1 średnia marchewka
  • 1 mała cebula
  •  
  • ZALEWA - 50 ml wody
  • 50 ml octu spirytusowego 10% 
  • 50 ml oleju rzepakowego
  • 50 g cukru
  • 1/4 łyżeczki soli 

surówka z kapusty od chińczyka , chińska surówka , kapusta , zalewa słodko kwaśna , dodatek do obiadu , chińczyk , warzywa , sałatka , kapusta , najlepsze przepisy

Jak zrobić surówkę z kapusty? 

Warzywa oczyściłam i obrałam. Kapustę poszatkowałam - ja lubię dość grube kawałki, Wy możecie poszatkować drobniej. Marchewkę starłam na tarce jarzynowej o dużych oczkach. Cebulę pokroiłam w bardzo cienkie piórka. Rozdrobnione warzywa wymieszałam z misce.

Wszystkie składniki zalewy umieściłam w rondelku. Zagotowałam mieszając żeby cukier dobrze się rozpuścił. Wrzącym płynem zalałam warzywa. Mieszałam rękami przez kilka chwil, lekko wygniatając. 

Surówkę przykryłam i odstawiłam do lodówki na kilka godzin żeby smaki dobrze się przegryzły.

surówka z kapusty od chińczyka , chińska surówka , kapusta , zalewa słodko kwaśna , dodatek do obiadu , chińczyk , warzywa , sałatka , kapusta , najlepsze przepisy

38 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, komentarze z linkami kasuję, sorry

      Usuń
    2. Właśnie zrobiłam do obiadu. Pyszna 😋

      Usuń
    3. Robię taką surówkę ale dodaję octu jabłkowego. Jest pyszna.

      Usuń
    4. Czy przed podaniem wodę odcedziłaś?

      Usuń
    5. Nie, nie ma dużo tej zalewy, jest sosem do poszatkowanych warzyw i co jakiś czas dobrze sałatkę przemieszać

      Usuń
  2. Ja też taką robię czasami dodaje posiekany koperek

    OdpowiedzUsuń
  3. Surówka jest przepyszna.A po kilku dniach w lodówce w zamkniętym słoiku jest jeszcze lepsza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadza się - śmiało można ją upchnąć do słoika i kilka dni trzymać w lodówce

      Usuń
  4. Też bardzo lubię taką chińską surówkę, ale robię trochę inaczej, bo z dodatkiem octu ryżowego i zamiast cebuli daję czosnek. I oczywiście robię w ogromnej ilości bo jemy ją namiętnie a poza tym jak odstoi to jest jeszcze lepsza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ocet ryżowy to dobry pomysł, chociaż u naszego chińczyka używają właśnie zwykłego i dodają cebulę a nie czosnek. Pewnie receptur jest tyle ilu chińczyków :D

      Usuń
    2. Szkoda tylko, że w Chinach nigdy o takiej surówce nie słyszeli- oni w ogóle nie mają surówek :)

      Usuń
    3. nie wiedzą co tracą a tak poważnie to kto słyszał we Francji o fasolce po bretońsku, w Japonii o śledziu po japońsku i wielu innych tego rodzaju daniach - niby światowych a w rzeczywistości naszych, polskich :)

      Usuń
    4. Dodam jeszcze kiełbasę "Polish sausage" której w smaku nie przypomina nic w polskich sklepach (niedobra) a w stanach ją mają.

      Usuń
    5. do swojej surówki możesz dodać co tylko chcesz, ja zostanę przy swojej wersji :)

      Usuń
  5. Dodałam natkę pietruszki i szczypiorek. GENIALNA!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. robię taką od lat,zamiast octu dodaję sok z cytryny, zamiast cebuli - por ,cieniutko krojony na mandolinie.CZASEM dodaję koperek,czasem pietruszkę zieloną, czasem kolorowe papryki itp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z sokiem cytrynowym i porem to już zupełnie inna sałatka, na pewno pyszna, ale o zupełnie innym smaku :) obie łączy tylko użyta w obu wypadkach kapusta :)

      Usuń
  7. Dziękuję- jest rewelacyjna!

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy można ją zapasteryzowac ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przełożona do słoika i wstawiona do lodówki wytrzyma spokojnie kilka dni, ale jeśli bardzo chcesz można zapasteryzować

      Usuń
  9. Własnie zrobiłam. Jest już przepyszna a jeszcze nawet nie odstała :) Dziekuję.

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam tą sałatkę. Zawsze dodaję jeszcze natkę pietruszki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie zrobiłam . faktycznie zanim się przegryzą skłpadniki już jest dobra . polecam .

    OdpowiedzUsuń
  12. Sałatka jest smaczna do jedzenia zaraz , jak również po wyjęciu z lodówki za kilka dni. Polecam!
    |Pani przepisy robię już bez namysłu, bo przekonałam się ,że to moje smaki i zawsze się udają.Dziękuję Pani .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Bardzo, mnie cieszy, że wszystko gra i smakuje

      Usuń
    2. Dziękuję. Bardzo, mnie cieszy, że wszystko gra i smakuje

      Usuń
  13. Jak dla mnie za dużo octu w tym przepisie chociaż sama mogę ocet pic łyżkami to tu(patrząc na innych) za bardzo dominuje, ogólnie uwielbiam takie proste i pyszne polaczenia, także polecam, ale zalewę trzeba dopasować odpowiednio pod konsumujacych ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziwny jest trochę ten przepis. "Mój Chińczyk" tez ma taka surówkę ale nie czuć w niej ani cebuli ani oleju

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Chińczyków" jest dużo i każdy ma pewnie swoją wersję surówki - "nasz" serwuje właśnie taką jaką pokazałam

      Usuń
  15. A ja robie do kapusty prosty i pyszny sos łyżkę musztardy mieszam z łyżka miodu dodaje odrobinę soku cytryny i wszystko mieszam tez pyszna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że wersji surówek z kapusty może być bardzo wiele a doprawienie to już kwestia własnego smaku

      Usuń
  16. SUPER PRZEPIS ZAWSZE CHCIAŁAM UMIEĆ JĄ ZROBIĆ A DZIĘKI PANI JUŻ UMIEM. BARDZO DZIĘKUJĘ!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Robię podobnie, ale 1/3 szklanki octu ryżowego i 3/4 szklanki oleju ryżowego doprowadzam do wrzenia: dodaje 3 łyżki stołowe cukru i 3 ząbki czosnku przeciśniętego przez praskę - gorąca zalewę dodaję do drobno poszatkowanej kapusty i startej marchewki - po ostudzeniu do lodówki na min. 1 godz. - polecam Hala!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wypróbuję przy okazji Twój pomysł :)

      Usuń
  18. Witam.Czy w przepisie nie ma błędu? 50 g cukru to 10 łyżeczek! !!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. łyżeczek to co najwyżej 7, ale faktycznie cukru jest w tej zalewie dużo żeby zrównoważyć ostrość octu, pomyłki nie ma

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...