wpisz czego szukasz

Wpisz czego szukasz

Ładowanie...

poniedziałek, 6 czerwca 2016

Cielęcina pieczona

Cielęcina niezbyt często pojawia się na naszym stole. Jest droga, niełatwo ją kupić i niełatwo ją przygotować tak żeby była smaczna. Kiedy trafiłam na cielęcą karkówkę wiedziałam, że mam ładny kawałek mięsa do upieczenia i powstanie z niego pyszne mięso na kanapki, tak samo dobre albo i lepsze niż pieczony schab wieprzowy.

Cielęcina jest wymagającym mięsem. Jest chuda i łatwo ją przesuszyć. Dlatego też dobrze piec ją w rękawie foliowym i niższej temperaturze. Odwdzięczy się smakiem.

Jeśli uda Wam się dostać goleń cielęcą to koniecznie przygotujcie ossobuco bo to pyszne danie.

pieczeń cielęca , cielęcina , karkówka cielęca , cielęcina do chleba , pieczone mięso , pieczyste , mięsa , jak upiec cielęcinę


Pieczona cielęcina, do chleba

czas przygotowania: 10 minut + czas marynowania mięsa + czas pieczenia
składniki:
  • 800 g cielęciny - u mnie karkówka cielęca 

  • MARYNATA - 4 duże ząbki czosnku
  • 1 łyżka płynnego miodu 
  • 2 łyżki octu winnego białego 
  • 2 łyżki oleju roślinnego 
  • 1 łyżka sosu sojowego jasnego 
  • 1 czubata łyżeczka suszonego tymianku
  • 1 łyżeczka pieprzu ziołowego 
  • 1/2 łyżeczki soli 


pieczeń cielęca , cielęcina , karkówka cielęca , cielęcina do chleba , pieczone mięso , pieczyste , mięsa , jak upiec cielęcinę
pieczeń cielęca , cielęcina , karkówka cielęca , cielęcina do chleba , pieczone mięso , pieczyste , mięsa , jak upiec cielęcinę

Jak zrobić pieczoną cielęcinę? 

MARYNATA - czosnek obrałam i posiekałam a nawet roztarłam dodając sól, przełożyłam do miseczki. Dodałam pozostałe składniki i dokładnie wymieszałam.

Mięso zwinęłam ciasno formując podłużny, zwarty kawałek. Ja włożyłam go do specjalnej siatki  do mięs i wędlin, ale można po prostu owinąć i związać mięso sznurkiem kuchennym. Mięso zabezpieczone przed rozwinięciem przełożyłam do naczynia i natarłam ze wszystkich stron marynatą. Naczynie przykryłam i odstawiłam do lodówki. Cielęcinę marynowałam przez prawie 3 doby, co jakiś czas przekręcając mięso żeby równo przeszło przyprawami. Tak przygotowane mięso można marynować krócej - od 24 do 72 godzin.

Zamarynowaną cielęcinę przełożyłam do rękawa do pieczenia, wlałam resztę marynata z dna naczynia, związałam brzegi i nakłułam folię od góry w kilku miejscach. Pakunek ułożyłam na zimnej blasze i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 230 st. C. Piekłam 15 minut i po tym czasie zmniejszyłam temperaturę do 140 st. C a by piec mięso następne 1,5 godziny.

Po upieczeniu wyjęłam mięso z piekarnika i odłożyłam żeby zupełnie wystygło. Zlałam sos i przelałam go słoiczka - zużyję do doprawiania innych dań bo jest bardzo esencjonalny. Cielęcinę schłodziłam.

Ja tę cielęcinę przygotowałam żeby pokroić cieniutko i użyć jako wędlinę, ale można też podać ją na gorąco krojąc zaraz po upieczeniu w grubsze plastry. Sos radzę wtedy przecedzić przez gęste sitko a następnie zagęścić łyżeczką mąki ziemniaczanej rozmieszanej w w ok. 100 ml zimniej wody i gotować przez chwilę.

pieczeń cielęca , cielęcina , karkówka cielęca , cielęcina do chleba , pieczone mięso , pieczyste , mięsa , jak upiec cielęcinę


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się ten post zostaw pod nim swój komentarz, ale nie dodawaj w nim linku do swojej strony. Polub profil mojego bloga na kanałach społecznościowych - FB, Google+, Instragram, Twitter a także Pinterest. Będzie mi bardzo miło gościć Cię znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...