Jabłkowa smoothie bowl. Owocowe śniadanie

Smoothie bowl to miseczka pełna witamin i składników mineralnych. Jej zawartość to przede wszystkim koktajl owocowy, ale taki gęsty, że ciężko go wypić. Lepiej podać w miseczce i udekorować kawałkami owoców żeby wyglądał jeszcze bardziej apetycznie. 

Smoothie bowl to propozycja na smaczne i wartościowe śniadanie albo deser. Może mieć nieskończenie wiele kombinacji smakowych bo przecież miksujemy takie owoce jakie akurat mamy i jakie nam smakują. Wykorzystujemy owoce sezonowe, ale zimą można skorzystać także z mrożonych darów lata. Drobne jagody czy maliny rozmrożą się w kilka chwil i dodadzą naszemu daniu nie tylko uroku i smaku, ale także cennych witamin.

Można też miksować owoce z warzywami a przybierać też wedle własnej fantazji. Dodatkami mogą być płatki zbożowe, ekspandowane ziarna, owoce świeże, suszone i orzechy czyli co tylko chcecie. Całość ma cieszyć oko i pysznie smakować. Wierzcie mi, że taką miseczkę pełną owoców chętnie zjedzą zarówno dzieci jak i dorośli.

To jaką smoothie bowl przygotujecie jutro?

miseczka pelna witamin, miseczka owocowa, smoothie owocowy, owoce, sniadanie owocowe, sniadanie mistrzow, witaminy, samo zdrowie, sniadanie fit, zdrowe odzywianie


Smoothie bowl z jabłkiem i bananem - owocowe śniadanie mistrzów


czas przygotowania: 10 minut
składniki na 2 porcje:
  • 2 małe, mocno dojrzałe banany
  • 200 ml soku z ananasa
  • 2 małe albo 1 duże jabłko deserowe
  • sok z połowy cytryny
  • ew. 1 łyżeczka miodu 
  •  
  • do przybrania - 1 kiwi 
  • garść mrożonych czarnych jagód Poltino
  • garść mrożonych malin Poltino 
  • 1 czerwona pomarańcza 
  • 4 łyżki prosa ekspandowanego
  • listki mięty

miseczka pelna witamin, miseczka owocowa, smoothie owocowy, owoce, sniadanie owocowe, sniadanie mistrzow, witaminy, samo zdrowie, sniadanie fit, zdrowe odzywianie
smoothie bowl jablkowa, miseczka owocowa, smoothie owocowy, owoce, sniadanie owocowe, sniadanie mistrzow, witaminy, samo zdrowie, sniadanie fit, zdrowe odzywianie

Jak przygotować jabłkową smoothie bowl?

Do pojemnika blendera wrzuciłam obrane banany, obrane ze skórki jabłuszka (pamiętajcie o usunięciu gniazd nasiennych). Wlałam sok z cytryny i sok z ananasa. Zblendowałam na gładko. Jeśli banany były mało dojrzałe a jabłko raczej kwaskowe to można dodać jeszcze łyżeczkę miodu i ponownie zblendować.

Kiwi obrałam z mechatej skórki, pokroiłam na plasterki. Pomarańczę okroiłam ostrym nożem ze skórki i wycięłam filety z pomiędzy błonek. Owoce mrożone wyjęłam z zamrażalnika chwilę wcześniej żeby odrobinę odtajały.

Smoothie rozlałam do miseczek. Na wierzchu poukładałam cząstki miąższu pomarańczy, plasterki kiwi i owoce mrożone. Posypałam prosem i przybrałam listkami mięty.

Taką smoothie bowl podałam zaraz po przygotowaniu.

koktajl owocowy, miseczka pelna witamin, miseczka owocowa, smoothie owocowy, owoce, sniadanie owocowe, sniadanie mistrzow, witaminy, samo zdrowie, sniadanie fit, zdrowe odzywianie



5 komentarzy:

  1. Wygląda cudownie! Dla mnie arcydzieło, które na pewno pobudzi moje kubki smakowe. Widać, że danie przygotowane przez człowieka z pasją do gotowanie. Gratuluję :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj, chyba lekka przesada z tym wychwalaniem, to po prostu smoothie z owocami

      Usuń
  2. Już wiem co jutro zjem na śniadanie :D
    Chociaż już teraz mam na to ochotę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miseczkę pełną takich dobrych rzeczy to mogę zjeść k każdej porze dnia 😁

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger