Śniadanie mistrzów. Kasza jaglana z żurawiną, jarmużem i gruszką

Ze śniadaniami zawsze byłam na bakier. W dzieciństwie nie wpojono mi regularnego ich jedzenia i większość życia jadałam śniadanie o której popadło. Od przynajmniej kilku lat staram się jednak pamiętać codziennie o zjedzeniu czegoś na dobry początek dnia. 

Kasza jaglana to królowa naszych kasz. Ma mnóstwo mikroelementów, doskonale wpływa na naszą skórę, włosy i paznokcie. Rozgrzewa i jest lekkostrawna. Poleca się ją rekonwalescentom i chorujących na nieżyty górnych dróg oddechowych. Ale przede wszystkim jest smaczna i uniwersalna. Można ją podać jako dodatek do dań obiadowych, nadaje się do zup, do sałatek a nawet na desery.

Zobacz jaki pyszny sernik-jagielnik można wyczarować z kaszy jaglanej

jaglanka , jagły , śniadanie mistrzów , samo zdrowie , z owocami , z gruszką , gruszka , z żurawiną , żurawina suszona , jarmuż , witaminy , mikroelemanty , dobry początek dnia , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , domowe jedzenie

Jaglanka z owocami i jarmużem 

czas przygotowania: 15 minut
składniki na 1 dużą porcję:

jaglanka , jagły , śniadanie mistrzów , samo zdrowie , z owocami , z gruszką , gruszka , z żurawiną , żurawina suszona , jarmuż , witaminy , mikroelemanty , dobry początek dnia , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , domowe jedzenie
jaglanka , jagły , śniadanie mistrzów , samo zdrowie , z owocami , z gruszką , gruszka , z żurawiną , żurawina suszona , jarmuż , witaminy , mikroelemanty , dobry początek dnia , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , domowe jedzenie
jaglanka , jagły , śniadanie mistrzów , samo zdrowie , z owocami , z gruszką , gruszka , z żurawiną , żurawina suszona , jarmuż , witaminy , mikroelemanty , dobry początek dnia , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , domowe jedzenie


Jak zrobić kaszę jaglaną z żurawiną, gruszką i jarmużem?

Kaszę przepłukałam na sitku zimną wodą i przesypałam do rondelka. Zalałam 1/2 szkl. wrzątku, zagotowałam przez chwilę i odcedziłam. Ponownie przełożyłam do rondelka, wlałam 150 ml. wrzącej wody i gotowałam na małym ogniu.

Żurawinę suszoną posiekałam. Z liścia jarmuży usunęłam gruby nerw a blaszkę liściową pokroiłam w paseczki. Gruszkę obrałam, usunęłam gniazdo nasienne, miąższ pokroiłam w drobną kostkę. Od razu skropiłam sokiem z cytryny i wymieszałam z miodem.

Kiedy kasza była prawie miękka dodałam do niej jarmuż i żurawinę. Gotowałam pod przykryciem aż kasza wchłonęła cały płyn, doszła a jarmuż zmiękł. Do lekko przestudzonej kaszy dodałam połowę gruszki i wymieszałam.

Kaszę przełożyłam do miseczki, na wierzch dodałam resztę gruszki. 

jaglanka , jagły , śniadanie mistrzów , samo zdrowie , z owocami , z gruszką , gruszka , z żurawiną , żurawina suszona , jarmuż , witaminy , mikroelemanty , dobry początek dnia , najlepsze przepisy , najsmaczniejsze dania , domowe jedzenie

1 komentarz:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger