Ciasto jogurtowe z porzeczkami

Ostatnimi czasy jemy mniej słodyczy więc też mniej piekę ciast. Ale od czasu do czasu zjadłoby się chętnie kawałek domowego ciasta do kawy, prawda? Staram się wtedy przygotować mniejszą blaszkę jakiegoś dobrego ciasta, a skoro jest lato to ciasto z owocami będzie bardzo na miejscu. 

Miałam troszkę porzeczek i jagód kamczackich. Część zjadłam tak po prostu, ale na szczęście wystarczyło do placka. Z chrupiącą kruszonką i kleksami białego sera wyszedł bardzo smaczny i wilgotny. To świetne ciasto do popołudniowej kawki lub herbatki albo na deser po  niedzielnym obiedzie. Proste, szybkie i bardzo smaczne.

placek jogurtowy, ciasto z owocami, porzeczki czerwone, ciasta domowe, moje wypieki, ciasto na niedziele,


Ciasto jogurtowe z porzeczkami czerwonymi i jagodą kamczacką

czas przygotowania: 15 minut + czas pieczenia
składniki na formę 21x21cm:
  • 2 średnie jajka  
  • 120 g cukru
  • 200 g mąki pszennej tortowej 
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka proszku pieczenia 
  • 150 ml jogurtu naturalnego typu greckiego
  • 50 g masła 

  • 120 g twarożku naturalnego 
  • 3 łyżeczki cukru 
  • 1/2  łyżeczki pasty waniliowej albo ekstraktu waniliowego 
  • 1 żółtko jajka
  • 1 łyżeczka mąki kukurydzianej albo pszennej

  • 150 g drobnych owoców - u mnie porzeczki czerwone i jagoda kamczacka w ilości 2:1
  • 1 łyżeczka mąki kukurydzianej lub pszennej 

  • KRUSZONKA - 30 g mąki
  • 40 g cukru 
  • 25 g masła 
  •  
  • do formy - 1 łyżeczka masła 
  • 1 łyżeczka mąki 

ciasto ucierane z owocami, placek jogurtowy, owoce letnie, ciasto na niedziele, ciasta domowe, deser, porzeczki czerwone

Jak zrobić ciasto jogurtowe z porzeczkami?

Owoce opłukałam na sicie i dokładnie osączyłam na ręczniku papierowym. Porzeczki oderwałam od szypułek. Przesypałam do miseczki i wymieszałam z mąką.
KRUSZONKA - zimne masło, mąkę i cukier wsypałam do miseczki. Roztarłam palcami aż składniki się połączyły. Odstawiłam do lodówki.

MASA SEROWA - twarożek wymieszałam z żółtkiem, cukrem, wanilią i mąką na gładką masę. Można użyć zwykłego białego sera jeśli jest dość wilgotny i da się rozetrzeć, nie musi być mielony. 

placek jogurtowy, twarozek, czerwone porzeczki, owoce lata, ciasto z owocami, ciasto na niedziele, ciasto domowe, deser
ciasto jogurtowe z serem i porzeczkami, twarozek, owoce letnie, porzeczki czerwone, ciasto na niedziele, ciasto ucierane, deser
ciasto jogurtowe z owocami, placek jogurtowy, owoce letnie, porzeczki, jagody, bialy ser, twarozek, ciasto na niedziele, deser

CIASTO JOGURTOWE - jajka wbiłam do miski, dodałam sól i cukier. Zmiksowałam na puszystą masę, ale nie musi być dokładnie ubita. Można utrzeć jajka z cukrem w misce przy pomocy drewnianej pałki. Partiami dodawałam mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Wlałam jogurt i rozpuszczone masło. Wymieszałam tylko tyle żeby składniki się połączyły.

Ciasto wylałam do formy o wymiarach 21x21cm, którą wcześniej posmarowałam wewnątrz masłem i wysypałam odrobiną mąki. Na ciasto nałożyłam punktowo porcje masy serowej. Posypałam owocami i zimną kruszonką.

Formę wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 st. C, grzanie góra/dół. Piekłam 40-45 minut. Po upieczeniu wyjęłam i odstawiłam do wystudzenia. Przed podaniem oprószyłam lekko cukrem pudrem.

Jeśli chodzi o użyte owoce to możecie użyć samych porzeczek albo zmieszać czerwone z czarnymi. Zamiast jagody kamczackiej można użyć borówki amerykańskiej albo czarnych jagód.

ciasto na jogurcie z porzeczkami, placek jogurtowy, ciasto na niedziele, ciasto z serem i porzeczka, serek naturalny, desery na lato, moje wypieki

2 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger