Sałatka wiosenna

Czasami mam ochotę na coś lekkiego i chrupiącego. 

 Starszy kręci nosem bo ma "alergię na zielone", ale ja lubię takie szybkie sałatki z tego co właśnie jest w domu. Pewnie narażę się wielu osobom gotowym sosem, ale cóż - wszystko jest dla ludzi i czasami wykorzystuję gotowce żeby je wypróbować. Do wielu z nich już nigdy nie wracam, ale akurat ten sos jest całkiem dobry :-)



składniki:
  • kilka młodych liści sałaty masłowej
  • kawałek ogórka świeżego ze skórką
  • 3-4 rzodkiewki
  • 3-4 plastry szynki gotowanej, wędzonej
  • 1/2 szkl. świeżej rzeżuchy
  • 1/2 czerwonej cebuli
  • 1 czubata łyżeczka otrąb pszennych prażonych
  • 1 sos sałatkowy 'swojskie zioła'
  • 3 łyżki oleju z pestek winogron
  • 3 łyżki wody
      sposób przygotowania: Cebulę obrałam i bardzo drobno pokroiłam w kosteczkę, wrzuciłam do niedużego słoiczka. Dodałam otręby, sos w proszku, 3 łyżki przegotowanej, zimnej wody i olej. Zakręciłam i przez kilka chwil potrząsałam energicznie słoiczkiem żeby składniki dobrze się wymieszały, odstawiłam na 5-10 min.. Sałatę, ogórka i rzodkiewki umyłam dokładnie i osuszyłam. Liście sałaty porwałam na mniejsze kawałki. Ogórka i rzodkiewki poszatkowałam na tarce, tzw. mandolinie, rozrzuciłam na sałacie. Dodałam pokrojoną w paseczki szynkę i posypałam świeżo ściętą rzeżuchą. Polałam sałatkę przygotowanym sosem. Doskonałe danie na lekką kolację albo na lunch dla 2-3 osób.

      Brak komentarzy:

      Prześlij komentarz

      Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

      Print Friendly and PDF
      Copyright © Smaczna Pyza , Blogger