Ciasto czekoladowo czekoladowe z czekoladą czyli brownie

Czekolada jest dobrze na wszystko a na pewno na paskudę jesienną. Poprawia nastrój, humor i świetnie smakuje. Takie ciasto jest dość wilgotne w środku, pysznie kremowe, ale dość zbite bo nie dodaje się do niego żadnego spulchniacza. Mocno czekoladowy smak można przełamać dodając osobno lody albo zimną, gęstą śmietanę czy jogurt.


składniki:
  • CIASTO - 250 g masła albo margaryny
  • 200 g kuwertury czekoladowej, 52% kakao
  • 100 g czekolady, 90 % kakao
  • 2 szkl. cukru pudru (szkl. poj. 200 ml)
  • 4 łyżeczki kakao naturalnego
  • 1,5 szkl. mąki pszennej luksusowej 
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 6 jajek

  • POLEWA: 60 g gorzkiej czekolady, 70 % kakao
  • 1/3 szkl. śmietanki kremówki
  • 2 czubate łyżki masy krówkowej czekoladowej


sposób przygotowania:
tortownicę o śr. 22 cm wyłożyłam papierem do pieczenia - na dno położyłam kawałek wystający poza obręb koła i spięłam obręczą a wewnątrz obręczy ułożyłam paski papieru, wyższe o jakieś 3 cm niż forma przyklejając je do ścianek posmarowanych leciutko masłem.

Masło pokroiłam na mniejsze kawałki, wrzuciłam do rondla. Dodałam połamaną czekoladę i kuwerturę, podgrzewałam powoli aż wszystko się rozpuściło i połączyło, lekko przestudziłam. Przelałam mieszankę do miski. Dosypałam przesiany cukier puder i kakao, zmiksowałam do połączenia. Następnie dodawałam stopniowo po jednym jajku i trochu mąki, cały czas miksując. Gdy wszystko się połączyło wylałam do naszykowanej formy i wstawiłam do nagrzanego piekarnika. Piekłam 40 min. w temp. 180 st. C.

Ponieważ wierzch mi nieco popękał więc po wyjęciu z piekarnika odłożyłam ciasto bez wyjmowania z formy, ale odwracając je do góry dnem i kładąc na tacy - w ten sposób górna powierzchnia wyrównała się.

POLEWA - połamaną czekoladę, śmietankę i masę krówkową umieściłam w rondelku i podgrzewałam pomału, mieszając, aż składniki się połączyły w gładką całość. Polałam nią wierzch wystudzonego ciasta i odstawiłam żeby nieco zastygło, ale nie do lodówki.

Podałam krojąc na kawałki, z dodatkiem gałki lodów waniliowych do każdej porcji.

15 komentarzy:

  1. ciasto na pewno pyszne ! a jaka rewelacyjna łyżeczka

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj pyszne !!!!!! mniammmmm.....uwielbiam czekoladowe ciacha. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Maksymalnie czekoladowe!! Boskie:) mniammmm:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe, ciasta czekoladowe to jedne z najlepszych ciast :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. o rany!! mniaaaammm.Twojego bloga nie można czytać na głodniaka:/
    przedwczoraj sporo przeglądałam i zjadłam przy tym słoik śledzi,paczkę pierników i michę popcornu.Potem wyłączyłam,bo nie da się normalnie oglądać:):) wszystko bym zjadła.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna nazwa :)
    Cisto musi być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  7. trzydziestolatka, przepraszam.... nie chciałam.....

    Aldi, nazwa adekwatna do ciasta - toż w nim czekolada czekoladę pogania

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepysznie wygląda! Z lodami to już poezja...

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardziej już czekoladowego się nie da:)Pyszota:)

    OdpowiedzUsuń
  10. co by tu zjeść?, no ale jak to się nie da?! przecież mogłam jeszcze podać je z lodami czekoladowymi i filiżanką czekolady pitnej :D

    OdpowiedzUsuń
  11. O żesz...nie wolna tak kusić na noc! To grzech :D hi hi
    Porywam ten talerzyk z ciachem i lodami i uciekam ile sił w nogach, żeby Pyza mnie nie dogoniła, bo takiego ciacha nie oddam :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Russkaya, niestety - spóźniłaś się troszkę....

    DarkANGELIKA, wysokie dość bo wzięłam mniejszą tortownicę - w oryginale miała mieć 24 cm i wtedy ciasto było by plaskate a ja takich nie lubię

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej Izo, napisz, jakiego kakao używasz? Ostatnio czytałem bardzo niepokojący artykuł o tym, w jaki sposób działa "kakao" rozpuszczalne, które zawiera mnóstwo szkodliwych substancji i nie może być spożywane przez dzieci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. napisałam wyraźnie, że użyłam kakao naturalnego - to czyste, zmielone kakao bez żadnych dodatków i oczywiście bez cukru

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger