Makaron z tuńczykiem i cukinią


Lubię dania, które przygotowuje się szybko, zaledwie w kilka czy kilkanaście minut. Do takich należy makaron z szybkimi sosami jakie robi się w czasie kiedy kluski się gotują. To potrawy do przygotowania kiedy nie mamy czasu albo jesteśmy bardzo zmęczeni po pracy – kilka minut i obiad czy kolacja podane.


składniki:
  • 1 puszka 185 g tuńczyka w oleju, duże kawałki
  • ok. 1/2 szklanki cukinii pokrojonej w kosteczkę
  • 1 nieduża cebula
  • 1 duży ząbek czosnku
  • kawałek ostrej papryczki czerwonej
  • 2 czubate łyżki posiekanej zieleniny – szczypiorek i natka
  • 1 łyżka oleju spod tuńczyka
  • ok. 125 ml słodkiej śmietanki
  • ok. 80 ml białego wytrawnego wina
  • do smaku – sól, pieprz ziołowy
  •  
  • ok. 250 g makaronu – u mnie spaghetti kolorowe

sposób przygotowania: nastawiłam w garnku wodę na makaron. Zanim zawrzała przygotowałam sobie wszystkie składniki sosu a gdy się zagotowała osoliłam ją i wrzuciłam makaron. Tuńczyka odcedziłam z oleju zostawiając 1 łyżkę tłuszczu, którą wlałam na patelnię. Cebulę, czosnek i chili obrałam i posiekałam drobno. Wrzuciłam na rozgrzany olej i smażyłam chwilę aż cebula się zeszkliła. Dodałam cukinię, pokrojoną razem ze skórką, i razem smażyłam chwilę. Wlałam ok. 80 ml białego, wytrawnego wina, gotowałam aż prawie całe odparowało pozostawiając smak. Wlałam śmietankę, dodałam lekko rozdrobnione kawałki tuńczyka i dusiłam chwilę aż sos zgęstniał. Doprawiłam do smaku solą, pieprzem ziołowym i dodałam połowę zieleniny.

Ugotowany al’dente makaron odcedziłam i od razu przełożyłam do sosu – wymieszałam. W żadnym wypadku nie wolno płukać makaronu jeśli chcemy go dodawać do sosu bo spłuczemy skrobię i sos będzie z niego spływał zamiast oblepiać.

Nałożyłam porcje na talerze i posypałam resztą zieleniny.

7 komentarzy:

  1. makaron z tuńczykiem prosty ale zawsze się sprawdza. pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha- szybkie makarony to najlepszy pomysł na zabiegane dni, taki z cukinia i tuńczykiem brzmi super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda przepysznie ! akurat teraz musiałam wejść na Twojego bloga, kiedy czas spać, a człowiek robi się od razu głodny :) Bardzo lubię makarony i tuńczyka, a jako, że mnie inspirujesz na pewno kiedyś zrobię makaron z Twojego przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. dzisiaj ROBIE!!!!! pasta tunczyk i cukinia, jak dla mnie super polaczenie!!!!i ta odrobina kremowki ....ajajajajajaj...slinotok!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. DZIŚ ZROBIŁAM ALE PRZEGIEŁAM Z MAKARONEM ZA DUŻO DODAŁAM DO PYSZNEGO SOSU

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger