Pasztet z kurczaka, z rodzynkami

Delikatny, domowy pasztet drobiowy. Nie może go zabraknąć na wielkanocnym stole. 

Pasztet "chodził" za mną od dawna. Nie kupuję gotowych, bo nie mam zaufania co tam zmielili i wsadzili do środka. Albo upiekę sama, albo nie jem. No to musiałam upiec skoro miałam ochotę. Jest pyszny, delikatny w smaku i kremowy. Rodzynki dodają słodkiej nuty, a ja lubię połączenie mięsa z owocami. Zdecydowanie jest to pasztet, który upiekę ponownie już niedługo.

Smaczna Pyza poleca!
pasztet drobiowy, kurczak, do chleba, wyroby domowe, rodzynki, pasztecik, wielkanoc

Delikatny pasztet drobiowy z rodzynkami

czas przygotowania: 45 minut + czas pieczenia + czas chłodzenia
składniki:
  • 600 g mięsa z udek kurczaka, bez skóry, bez kości
  • 100 g wątróbki z kurczaka
  • 150 g selera korzeniowego 
  • 50 g pora, tylko jasna część 
  • 50 g masła 
  • 100 ml mleka lub wody 
  • 50 g bułki tartej 
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka pieprzu białego mielonego 
  • 1/2 łyżeczki świeżo startej gałki muszkatołowej
  • 2 średnie jajka 

  • 100 g rodzynek 
  • 5 łyżek miodu pitnego albo wody/bulionu do namoczenia rodzynek
  •  
  • do formy - 1 łyżka masła 
  • 3-4 łyżki bułki tartej 

pasztecik, pasztet z kurczaka, mięso, pasztet drobiowy, wielkanoc, wielkanocne przepisy
Jak zrobić pasztet z kurczaka z rodzynkami?

Rodzynki zalałam miodem pitnym żeby trochę napęczniały. Odstawiłam. Mięso z kurczaka, filety z kurzych udek, pokroiłam w dużą kostkę. Warzywa oczyściłam. Selera obrałam ze skórki, pokroiłam w kostkę. Z pora usunęłam wierzchnie liście, dokładnie wypłukałam piasek spomiędzy liści, pokroiłam w półkrążki.
filety z udek kurczaka, mieso z kurczaka, kurczak, warzywa, rodzynki, z czego zrobic pasztet, pasztet z kurczaka
Na głębokiej patelni rozpuściłam masło. Wrzuciłam kawałki mięsa i warzyw, smażyłam kilka chwil aż mięso zmieniło kolor, ale pilnowałam żeby nic się nie rumieniło. Podlałam mlekiem i dusiłam 15 minut. Dodałam oczyszczoną z żyłek wątróbkę, dusiłam razem jeszcze 5 minut. Odstawiłam do ostudzenia.

Uduszone składniki odcedziłam, wszystko zmieliłam dwa razy przez maszynkę (mięso, warzywa i wątróbkę). Do płynu z duszenia wsypałam bułkę tartą, wymieszałam, dodałam do zmielonej masy. Wbiłam jajka i doprawiłam całość do smaku solą, białym pieprzem i gałką muszkatołową. Dokładnie wyrobiłam masę. Na koniec dodałam namoczone rodzynki i wymieszałam.
filety z udek, kurczak, pasztet drobiowy, wielkanocne przepisy, z warzywami
Formę keksówkę o wymiarach  22x10cm wysmarowałam wewnątrz masłem i wysypałam bułką tartą. Przełożyłam do środka masę pasztetową. Wygładziłam wierzch łyżką maczaną w zimnej wodzie.

Formę wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 st. C, grzanie góra/dół. Piekłam ok. 1 godziny. Po upieczeniu wyjęłam formę z pasztetem z pieca, odstawiłam do całkowitego wystudzenia, po czym schłodziłam przez noc w lodówce. Dopiero następnego dnia okroiłam delikatnie nożem i wyjęłam z foremki odwracając ją do góry dnem na desce. Kroiłam bardzo ostrym nożem w grube plastry.
pasztet drobiowy, pasztecik, kurczak, do chleba, na wielkanoc, najsmaczniejszy pasztet domowy, najlepszy przepis


3 komentarze:

  1. Na pewno pyszny pasztet. Pytanie:czy warzywa też zmienić,czy tylko mięsko.
    Dziękuję. Miłych świat. Mirka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, trzeba zmielić wszystkie składniki czyli mięso, warzywa i wątróbkę

      Usuń
  2. Dziękuję pięknie za odpowiedź.
    Będzie kilka potraw Wielkanocnych z Twojego bloga.Jak zawsze tu same pyszności.Serdecznosci

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger