Zupa pomidorowa jednogarnkowa

Jestem wielką fanką zupy pomidorowej. Lubię chyba każdą, ale moja ulubiona pomidorówka musi być z ryżem. Dzisiejsza propozycja to zupa pomidorowa z ryżem i warzywami, ugotowana w jednym garnku. Gęsta, intensywna i pożywna.

Taka zupa to właściwie danie jednogarnkowe, które może być całym obiadem. Jest ryż, mięso i warzywa. Po dużej porcji takiej zupy drugiego dania na pewno nie zmieszczę. Z tej ilości składników wychodzi całkiem sporo gęstej zupy. I dobrze, bo można za jakiś czas odgrzać i zjeść jeszcze ze dwie porcje. Tak, jestem pomidorówkożercą!!!

pomidorowka, zupa_dnia, danie_jednogarnkowe, pomidorowa_z_ryzem_i_warzywami, wloszczyzna, ryz
Przepyszna zupa pomidorowa z ryżem i warzywami

Zupa pomidorowa jednogarnkowa - z ryżem i warzywami


czas przygotowania: ok. 90-120 minut
składniki:
  • 3 duże udka kurczaka 
  • 2-2 i 1/4l wody
  • 2 średnie marchewki
  • 1 nieduży korzeń pietruszki
  • kawałek selera korzeniowego - wielkości dużego jajka kurzego
  • ok. 10 cm pora
  • 3 większe liście laurowe
  • 5 kulek ziela angielskiego

  • 150 g ryżu - użyłam jaśminowego 
  • 150 ml śmietany 12%
  • 1 czubata łyżka pomidorów suszonych z oregano (można pominąć albo dodać inne przyprawy)
  • 200 g koncentratu pomidorowego 30%
  • 1 łyżeczka cukru
  • 2 łyżeczki soli (albo po prostu tyle ile uważacie, do smaku)
  • 2-3 łyżki posiekanego koperku

pomidorowa_najlepsza, pomidorowka, z_ryzem_i_warzywami, w_jednym_garnku, jednogarnkowa
Jeszcze bez śmietany, ale ją dodam, bo lubię zupę pomidorową zabielaną

Jak zrobić zupę pomidorową z ryżem i warzywami w jednym garnku?


Kawałki kurczaka włożyłam na dno nieco rozgrzanego garnka, skórą do dołu. Smażyłam aż trochę się przyrumieniły i wytopił się tłuszcze ze skóry. Większość tego tłuszczu zebrałam łyżką, bo nie jest tu potrzebny. Ktoś powie, że można było od razu pozbyć się skóry. Można, ale gotując się ta skóra odda jeszcze swój smak do wywaru.

udka_kurczaka, kurczak, drob, uda, mieso_drobiowe, podstawa_wywaru, wywar_drobiowy
Kawałki kurczaka obsmażam w garnku bez dodatku tłuszczu


Do obsmażonych udek dorzuciłam liście laurowe i ziele angielskie, wlałam wodę. Gotowałam aż mięso było miękkie. Wyłowiłam z wywaru. Wyłowiłam też przyprawy. Z udek obrałam mięso i porwałam je na mniejsze kawałki. Dopiero teraz wyrzuciłam skórki, ale jeśli komuś nie przeszkadzają to może je zostawić i pokroić w paseczki.

zupa_pomidorowa, danie_jednogarnkowe, na_wywarze_drobiowym, wloszczyzna, warzywa_korzeniowe pomidorowka_z_ryzem_i_warzywami
Wywar na udkach się gotuje, a ja szykuję pozostałe składniki zupy


Warzywa obrałam. Korzeniowe starłam na tarce o dużych oczkach, na duże wiórki. Pora pokroiłam w ćwierć plasterki. Śmietanę rozmieszałam z solą i cukrem.

Do wrzącego wywaru wsypałam ryż i suszone pomidory z oregano, gotowałam 5-6 minut. Dorzuciłam rozdrobnione warzywa, gotowałam kolejne 3-4 minuty. Do garnka dodałam koncentrat pomidorowy i podzielone na kawałeczki ugotowane mięso, a po minucie także śmietanę, którą najpierw zahartowałam kilkoma łyżeczkami gorącej zupy i dopiero wtedy wlałam do gara. Zupę gotowałam jeszcze 2-3 minuty, mieszając i pilnując żeby nie wrzała, bo wtedy śmietana mogłaby się jednak zwarzyć. Na koniec dosypałam posiekany koperek, bo pomidorowa bez koperku jest jakaś nie taka jak trzeba.

Najlepiej jest taką zupę zjeść zaraz po ugotowaniu, bo stojąc mocno gęstnieje kiedy ryż coraz bardziej pęcznieje.

zupa_pomidorowa, pomidorowka, przecier_pomidorowy, warzywa, ryz, danie_jednogarnkowe
Warzywa do zupy ścieram na tarce i tak rozdrobnione wrzucam do wywaru

Smaczna Pyza radzi: zawsze do zupy pomidorowej, ale też do innych dań z dodatkiem pomidorów, dodaję trochę cukru. Ten cukier bardzo poprawia smak równoważąc naturalną kwaśność pomidorów. I nieważne czy używam przecieru, koncentratu czy świeżych pomidorów - cukier i pomidory bardzo się lubią.

zupa_dnia, najlepsza_pomidorowka, zupy_domowe, kuchnia_domowa, ulubiona_zupa
Gęsta od warzyw zupa pomidorowa z ryżem


1 komentarz:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger