Jajka w sosie koperkowym z pomidorowymi kluskami

Czasami trzeba zrobić coś właściwie z niczego bo albo nie ma na zakupy czasu albo środków . . . Takie życie a Chłopaki jeść chcą i już . . .


składniki:
  • KLUSKI - ok. 1 kg ziemniaków
  • ok. 3 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 2 łyżeczki przyprawy 'suszone pomidory z czosnkiem i bazylią
  • ok. 10 łyżek mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej mielonej

  • poza tym potrzebujemy:
  • 6 jaj na twardo
  • 6 plastrów podgardla wędzonego albo boczku, zawsze mam awaryjny kawałek w zamrażarce
  • 50 ml słodkiej śmietanki 12%
  • 3/4 szkl. wywaru jarzynowego
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1 łyżeczka koperku suszonego chociaż oczywiście lepiej byłby dodać świeży
  • do smaku: sól, pieprz mielony


    sposób przygotowania:
    KLUSKI - ziemniaki, ugotowane, ostudzone i zmielone przełożyłam do miski. Dodałam koncentrat pomidorowy 30%, jajko i obie mąki a także przyprawę "suszone pomidory z czosnkiem i bazylią" oraz paprykę. Zagniotłam ciasto. Nastawiłam wodę w dużym garnku żeby się zagotowała, posoliłam. Zwilżonymi dłońmi odrywałam po kawałku ciast, wielkości niedużego orzecha włoskiego, formowałam kuleczkę i robiłam wgłębienie kciukiem tak tak w kluskach śląskich. Gotowe kluski wrzucałam partiami na wrzątek i gotowałam 1-2 minut od momentu wypłynięcia klusek na powierzchnię.

    Podgardle pokroiłam w paski i wrzuciłam na mocno rozgrzaną teflonową patelnię, zesmażyłam na chrupko, zdjęłam na talerzyk. Jeśli wytopi Wam się dużo tłuszczu to część można zebrać zostawiając ok. 1 łyżki a nawet mniej... Do tłuszczu dodałam mąkę, wymieszałam, dolałam wywar i rozmieszałam energicznie żeby nie było grudek. Następnie dodałam śmietankę i posiekany koperek. Doprawiłam do smaku solą oraz pieprzem, pogotowałam 3 - 4 min. i . . . gotowe. Świeżo ugotowane na twardo jaja, jeszcze gorące, obrałam. Poprzekrawałam na połówki i ułożyłam na talerzach. Polałam sosem i posypałam skwarkami. Podałam z kluskami.

    7 komentarzy:

    1. Izo, ale szalejesz... co chwilkę mi podpowiadacz podpowiada, że coś nowego jest u Ciebie. Te kluski pomidorowe są bardzo ciekawe.

      OdpowiedzUsuń
    2. Nominowałam Twój bloog w akcji ,, One Lovely Blog Award "

      OdpowiedzUsuń
    3. Pyziu, sprawdź skrzynkę mailową :D
      A kluski - przepiękne!

      OdpowiedzUsuń
    4. Magda, bardzo dziękuję za pomoc techniczną :-) jesteś kochana!

      OdpowiedzUsuń
    5. Takie cos z niczego to ja bardzo chetnie :)

      OdpowiedzUsuń

    Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

    Print Friendly and PDF
    Copyright © Smaczna Pyza , Blogger