Sałatka z surowych pieczarek i moreli

Nie wymyśliłam tego przepisu sama, znalazłam na stronie vitalia.pl, i tak mnie zaintrygowało połączenie składników, że musiałam spróbować. Przyznam, że smak pozytywnie zaskoczył mnie i moich gości, którym ją podałam.


składniki
na 4 porcje:
  • 30 dkg małych, bielusieńkich pieczarek
  • kilka dużych, dojrzałych moreli (6 - 8 szt.)
  • 200 ml jogurtu naturalnego
  • sok z jednej cytryny + skórka otarta z połowy owocu
  • łyżka oliwy extra virgine
  • pół pęczka posiekanego drobno cienkiego szczypiorku
  • do smaku: sól, pieprz mielony, cukier

sposób przygotowania:
Pieczarki oczyściłam papierowym ręcznikiem, odcięłam trzonki (zużyję je do jakiejś innej potrawy), zdjęłam skórkę z kapeluszy i pokroiłam je na cienkie plasterki. Skropiłam sokiem z cytryny, oprószyłam dość obficie grubo mielonym pieprzem, dodałam oliwę i wymieszałam delikatnie. Morele umyłam, przecięłam na pół, usunęłam pestki a miąższ pokroiłam w plasterki i dodałam do pieczarek, wymieszałam. Dobrze jest schłodzić sałatkę przez ok. 30 min. w lodówce.

Jogurt doprawiłam solą, cukrem, dodałam szczypiorek i startą skórkę. Porcje sałatki wyłożyłam na talerzyki, polałam sosem jogurtowym, przybrałam zieleniną. Myślę, że można też wszystkie składniki sałatki wymieszać z sosem po prostu w misce i będzie równie smaczna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger